În ceea ce va fi cea de a şasea grevă declanşată de la începutul lunii septembrie, sindicatul german al mecanicilor de locomotivă (GDL) a informat că încetarea lucrului va afecta transportul de mărfuri începând de miercuri ora locală 15.00 (14.00 GMT), iar traficul de pasageri va fi afectat începând de joi 02.00 (01.00 GMT). Traficul feroviar nu va reveni la normal decât luni la ora locală 04.00 (03.00 GMT).

Conducerea companiei Deutsche Bahn a anunţat că va încerca să asigure cel puţin o treime din trenurile programate însă, cu toate acestea, sunt aşteptate întârzieri semnificative, în condiţiile în care compania feroviară germană transportă zilnic 5,5 milioane de pasageri şi peste 600.000 de tone de marfă. Situaţia este îngreunată de faptul că Germania se pregăteşte să sărbătorească cea de 25-a aniversare a căderii Zidului Berlinului. Aproximativ două milioane de vizitatori sunt aşteptaţi duminică în capitala Germaniei.

Cancelarul Angela Merkel, care rareori face comentarii cu privire la disputele dintre sindicate şi patronat, a cerut mecanicilor de locomotivă să dea dovadă de responsabilitate adăugând că ar trebui luată în considerare demararea unei proceduri de mediere între sindicatul GDL şi conducerea Deutsche Bahn. 'Nu pot decât să fac apel la simţul lor de responsabilitate pentru a găsi acele soluţii care fac cel mai puţin rău posibil ţării păstrând în acelaşi timp dreptul la grevă' a declarat Merkel.

Motivul conflictului nu îl constituie atât o revendicare privind majorarea salariilor şi reducerea timpului de lucru cât dorinţa GDL de a negocia cu Deutsche Bahn în numele altor categorii de personal, cerere refuzată de conducerea companiei. Din cei aproximativ 196.000 de angajaţi ai Deutsche Bahn doar 19.000 sunt membri ai sindicatului GDL.

Potrivit unei analize realizată de Cologne Institute for Economic Research, o grevă a mecanicilor de locomotivă mai lungă de trei zile ar costa economia Germaniei până la 100 de milioane de euro pe zi dacă firmele vor fi nevoite să oprească liniile de asamblare din cauza deficienţelor de aprovizionare. Aproape o cincime din traficul de marfă al celei mai mari economii din Europa este transportat pe calea ferată.

AGERPRES