Designul noului Lodgy este mult mai îndrăzneţ decât ceea ce a prezentat Dacia până acum. Partea frontală se remarcă prin noul calandru şi flancurile înalte, care accentuează pasajele roţilor. Dimensiunile exterioare (4,5 m lungime şi 1,75 m lăţime) reflectă generozitatea spaţiului interior, care este suficient de încăpător pentru a găzdui în condiţii de confort deplin până la şapte pasageri. Lodgy este „best in class” în termeni de spaţiu disponibil pentru ocupanţii rândului al treilea de scaune. Astfel, spaţiul disponibil la nivelul genunchilor este de 144 mm iar la nivelul capului de 866 mm.

Modularitatea este un atribut important al modelului Lodgy. În configuraţia cu şapte locuri, în funcţie de nevoi, bancheta din cel de-al treilea rând poate fi înlăturată sau rabatată către primul rând. Astfel, conform oficialilor Dacia, Lodgy dispune de unul din cele mai încăpătoare portbagaje din segmentul său. Volumul acestuia ajunge la 2.617 litri în configuraţia cu două locuri, la 827 litri în configuraţia cu cinci locuri şi la 207 litri în configuraţia cu şapte locuri. De asemenea, Lodgy oferă numeroase spaţii de depozitare la interior care însumează un volum de 30 de litri. Merită remarcat spaţiul de depozitare foarte practic amplasat în partea superioară a planşei de bord, care oferă o capacitate de până la 3 litri.

Dacia Lodgy va putea fi echipată cu unul dintre cele două motoare pe benzină: 1.6l-85 CP sau noul TCe 115. Acesta este cel mai nou motor pe benzină cu injecţie directă turbo din cadrul grupului Renault. Cu o cilindree de 1.2 litri, el oferă performanţe excelente la nivelul consumului de carburant şi al emisiilor de CO2. Oferta diesel este reprezentată de cunoscutil motor 1.5 dCi. Versiunile dCi 90 şi dCi 110 beneficiază de semnătura Dacia eco², care evidenţiază nivelul scăzut al consumului şi al emisiilor de CO2.

Este interesant de observat că Lodgy este primul vehicul Dacia care poate fi comandat cu sistem de navigaţie şi multimedia integrat. Acesta cuprinde radio, USB şi priză jack, Bluetooth şi sistem de navigaţie integrat cu touch screen. De asemenea, o noutate absolută în gamă este posibilitatea dotării vehiculului cu limitator de viteză.
Corespondență de la Geneva