După ce olandezii au realizat un test în care au descoperit că fără ESP, Dacia Duster se află în pericol de răsturnare, francezii de la automobile-magazine.fr au realizat un test al sistemului de frânare la mai multe SUV-uri. Concluzia: Dacia Duster, versiunea 4X2, frânează foarte greu, iar versiunea cu tracţiune integrală şi mai greu.

Cum funcţionează testul francezilor?  Toate maşinile care depăşesc 40 m pentru a se opri de la o viteză de 100 km/h (sau 70 m pentru 130 km/h) au picat testul, care este certificat ISO 9001.

0-55616-foto.jpgAutomobile Magazine a testat următoarele modele de maşini: Volkswagen Tiguan, BMW X1, Skoda Yeti, Honda CR-V, Ford Kuga, Renault Koleos, Dacia Duster 1.5 dCi 4×4, Mitsubishi ASX 4×4, Mitsubishi ASX 4×2 şi Dacia Duster 1.5 dCi 4×2. Testul presupune existenţa unei singure persoane la bord.

În urma testului realizat de publicaţia franceză, versiunei 4X2 i-a luat 42, respectiv 70 m să se oprească, în timp ce versiunea cu tracţiune integrală s-a oprit după 46, respectiv 75 m.

Modelului Renault Koleos i-a luat nu mai puţin de 77 m pentru a se opri după atingerea nivelului de 130 km/h.

Modelele care au trecut testul realizat de Automobile Magazine sunt Tiguan de la VW (63 m), Skoda Yeti (65 m) şi Honda CR-V (66 m).

Dat fiind faptul că testele au fost realizate cu pneuri speciale pe toate modelele de test, Continental CrossContact, concluziile la care au ajuns testerii sunt: fie aderenţa longitudinală lasă de dorit, fie frânele Daciei Duster sunt sub-dimensionate.

Diferenţa de 5 m dintre versiune 4X2 şi versiunea 4X4, care are 120 kg în plus şi o inerţie suplimentară a transmisiei pledează în favoarea celei de-a doua ipoteze, spun jurnaliştii.

„Confruntaţi cu rezultatele testelor noastre, constructorul a lansat o investigaţie internă pentru a verifica dacă modelul de test nu suferea defecţiuni tehnice”, concluzionează Automobile Magazine.