Tronsonul cu o lungime de 82,07 kilometri a fost împărţit în patru loturi. Contractele au fost atribuite în 2011, iar în toamnă aceluiaşi an au început lucrările. Conform termenelor prevăzute în contractele din 2011, lucrările trebuiau finalizate în aprilie 2013. Din păcate constructorii nu au putut respecta termenele contractuale din varii motive, menţionate în repetate rânduri de Capital.ro. Unul dintre reportajele Capital.ro despre stadiul lucrărilor din iunie 2013 poate fi citit aici.

În această vară, constructorii celor patru loturi au alocat resurse importante lucrărilor, astfel că stadiul fizic a avansat semnificativ. Cu o singură excepţie, lotul III, unde constructor este Impregilo, care, din cauza alunecărilor de teren şi a negocierilor purtate cu reprezentanţii CNADNR, a redus volumul de muncă, dar italienii sunt cei mai avansaţi din punct de vedere al stadiului fizic comunicat de compania de drumuri, salariaţii celorlalţi trei companii au muncit şi în unele zile de weekend.

Din datele comunicate CAPITAL de către noul director general al CNADNR, până la finele acestui an ar trebui să circulăm pe tot tronsonul de la Sibiu la Orăştie. Narcis Neaga, noul director al companiei, ne-a transmis că, potrivit termenelor agreate cu constructorii, lucrările la lotul 1 (Strabag) urmează să fie gata la sfârşitul acestei luni, la lotul 2 (Straco) – în octombrie, lot 3 (Impregilo) – decembrie, iar lotul 4 (Astaldi, Euro Construct Trading ‘98) – noiembrie 2013.
Rămâne de văzut dacă termenele de mai sus vor fi respectate de constructori, având în vedere că din imaginile aeriene realizate de Ovidiu Sopa, de la www.sibiul.ro, în urmă cu doar câteva zile, rezultă faptul că lucrările sunt încă departe de a fi gata.

Vă prezentăm mai jos imagini aeriene realizate, la data de 31 august, de Ovidiu Sopa cu cele mai importante puncte de pe acest tronson de autostradă. Ovidiu Sopa este un utilizator al al forumului de infrastructură skyscrapercity.com – “ovisopa”.

Nodul rutier de la Sura Mica (intrarea pe tronsonul Sibiu-Orastie) La km 81 al autostrazii, pasaj rutier peste DJ 43B (imagine realizata la 31 august) Zona cu probleme de pe lotul 4 (imagine realizata la 31 august)

Primul tunel de pe o autostrada din Romania (imagine realizata la 1 iunie)

In doar 3 luni de zile, constructorul a excavat tot pamantul din tunel, iar de la inceputul lunii august au inceput lucrarile la pregatirea caii de rulare, asa cum a informat capital.ro. Imagine cu tunelul realizata la 31 august 2013 Viaductul mare de pe lotul 4 (imagine realizata la 31 august)

Imaginile de mai jos reprezinta viaductul de la Aciliu (lot 3). Acesta are o lungime de aproape un kilometru și o înălțime maximă de 75 de metri -la pionul 5,  din cei 12 pe care este pus viaductul. Mai multe detalii aici Viaductul de la Aciliu (imagine realizata la 2 iunie 2013)

Viaduct Aciliu (imagine realizata la 31 august) Nodul rutier de la Cunta (imagine realizata la 31 august)

Mai multe imagini realizate de Ovidiu Sopa pot fi vizualizate
pe skyscrapercity.com sau pe www.sibiul.ro.


Te-ar putea interesa și: