“Utilizatorii de infrastructureă rutieră plătitori de taxe de drum ard pe “drumurile” ţării cu 30% mai mult carburant decât utilizatorii de infrastructură rutieră din UE. Statistica FORT pentru perioada 2007 – 2010 ne arată că în pofida scăderii valorilor de trafic consumul de carburant a crescut, România fiind astăzi pe primele locuri la consumul de carburant raportat numărului  de maşini, în rândul ţărilor cu infrastructură rutieră similară la nivelul lui 2007”, potrivit reprezentanţilor FORT.
În timp ce viteza de circulaţie a scăzut de la an la an, consumul de carburant a crescut din cauza lipsei de întreţinere şi nereabilitării corecte a infrastructurii rutiere.
Ţări precum Bulgaria, Cehia, Slovenia şi Ungaria au construit un număr  mai mare de kilometri de autostradă în ultimii cinci ani reabilitând şi infrastructura existentă şi au reuşit astfel să crească viteza medie de circulaţie şi să reducă în mod direct consumul  de carburanţi. “Comparând Bulgaria cu ţara noastră constatăm că în intervalul 2000-2010  vecinii noştri la sud de Dunăre şi-au redus consumul de benzină cu 0,9% în timp ce consumul de motorină a crescut cu 100%, iar România a avut o creştere a consumului de benzină de 8,2%  respectiv la motorină de doar 54%”, se arată într-un comunicat FORT.
Având în vedere că motorina consumată este barometrul modului în care evoluează industria şi agricultura într-o ţară, rezultatele sunt clare în favoarea vecinilor bulgari care au reuşit  şi performanţa de a avea în acest an 421 de km de autostradă faţă de numai 333 km în cazul României.
“În concluzie, solicităm Guvernului României să comunice public care este angajamentul ferm în ceea ce priveşte infrastructura rutieră pentru următorii trei ani, iar în cazul nerespectării acestui angajament dorim să ştim cine ăţi asumă raspunderea”, se mai arată în document.