“Utilizatorii de infrastructureă rutieră plătitori de taxe de drum ard pe “drumurile” ţării cu 30% mai mult carburant decât utilizatorii de infrastructură rutieră din UE. Statistica FORT pentru perioada 2007 – 2010 ne arată că în pofida scăderii valorilor de trafic consumul de carburant a crescut, România fiind astăzi pe primele locuri la consumul de carburant raportat numărului de maşini, în rândul ţărilor cu infrastructură rutieră similară la nivelul lui 2007”, potrivit reprezentanţilor FORT.
În timp ce viteza de circulaţie a scăzut de la an la an, consumul de carburant a crescut din cauza lipsei de întreţinere şi nereabilitării corecte a infrastructurii rutiere.
Ţări precum Bulgaria, Cehia, Slovenia şi Ungaria au construit un număr mai mare de kilometri de autostradă în ultimii cinci ani reabilitând şi infrastructura existentă şi au reuşit astfel să crească viteza medie de circulaţie şi să reducă în mod direct consumul de carburanţi. “Comparând Bulgaria cu ţara noastră constatăm că în intervalul 2000-2010 vecinii noştri la sud de Dunăre şi-au redus consumul de benzină cu 0,9% în timp ce consumul de motorină a crescut cu 100%, iar România a avut o creştere a consumului de benzină de 8,2% respectiv la motorină de doar 54%”, se arată într-un comunicat FORT.
Având în vedere că motorina consumată este barometrul modului în care evoluează industria şi agricultura într-o ţară, rezultatele sunt clare în favoarea vecinilor bulgari care au reuşit şi performanţa de a avea în acest an 421 de km de autostradă faţă de numai 333 km în cazul României.
“În concluzie, solicităm Guvernului României să comunice public care este angajamentul ferm în ceea ce priveşte infrastructura rutieră pentru următorii trei ani, iar în cazul nerespectării acestui angajament dorim să ştim cine ăţi asumă raspunderea”, se mai arată în document.
FORT: Din cauza infrastructurii precare, consumul de carburant creşte de la an la an
3 mai 2011, 12:24
Ultima modificare în 3 mai 2011, 15:24
În România, consumul de carburant este printre cel mai mare din Europa, raportat la numărul de maşini existent. Viteza de circulaţie scade de la an la an, dar consumul de carburant creşte din cauza infrastructurii rutiere deficitare, potrivit unui studiu FORT.
Etichete:
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Noul Volkswagen Golf, gata să întâmpine vara
- Peste 40 de proceduri de infringement pornite în 4 ani împotriva României. Vezi în ce domenii trebuie adaptată legislaţia
- Finanţele au atras 1,64 miliarde lei de la bănci, pe 12 luni, la un randament în stagnare
- Care sunt cele mai valoroase grupuri auto din lume
- Nominal putem adera la euro în 2015, dar pentru convergența reală mai avem de așteptat
- CFR SA închide 1.000 de kilometri de linii
- RBS România ar putea fi preluată de unguri
- Propunere legislativă: Costul de producţie, afişat alături de preţul final al produsului
- Tranzacţia CA Immo-Europolis a dus investiţiile imobiliare din T1 la 200 mil. euro
- Cum să întorci un Lamborghini cu susu’n jos