Ford Europa invită în România, în data de 3 septembrie, 40 din cei mai importanţi furnizori din industria auto. Aceştia vor participa la o întâlnire ce va avea loc la fabrica din Craiova. Cu această ocazie, reprezentanţii Ford vor face o scurtă prezentare a planurilor companiei de transformare a fabricii într-un centru de producţie de ultimă generaţie.

Majoritatea companiilor invitate să participe la eveniment sunt deja furnizori de componente pentru celelalte şapte fabrici de asamblare de autovehicule ale companiei Ford Europa din Belgia, Germania, Marea Britanie, Rusia, Spania şi Turcia. La conferinţă, au fost de asemenea invitate şi câteva companii româneşti din domeniu, care în prezent nu au un parteneriat cu Ford. 

Înainte de a se deplasa la Craiova, în data de 2 septembrie, furnizorii vor fi invitaţi de către conducerea Ford Europa la o întâlnire oficială în Bucureşti. La eveniment va participa şi Primul Ministru al României, domnul Calin Popescu-Tariceanu.

La începutul acestui an, odată cu preluarea fabricii din Bănie, Ford Europa a confirmat faptul că vehiculul comercial premiat Ford Transit Connect se va produce la fabrica de la Craiova începând cu mijlocul anului 2009. Compania a confirmat de asemenea faptul că, în 2010, va intra în producţie, numai la Craiova, un nou model din clasa mică care însă nu va fi noua Fiesta. 

În data de 21 martie 2008, Ford Motor Company a devenit acţionar majoritar al fostului centru de producţie auto Automobile Craiova. Această fabrică se alătură altor 7 uzine de asamblare, precum şi celor 13 fabrici de producţie de motoare, transmisii, turnare, forjare, matriţare, piese şi componente (incluzând companiile joint venture) din întreaga Europă. Toate acestea se definesc prin cele mai ridicate standarde de calitate şi eficienţă.

Printr-o investiţie de  675 milioane euro, Ford s-a angajat în a transforma uzina din Craiova într-un centru de producţie de ultimă generaţie. Lucrările de modernizare a fabricii au început deja. Proiectele includ instalarea unui secţii noi de construcţie caroserii, modernizarea şi extinderea capacităţii şi flexibilităţii secţiei vopsitorie şi, nu în ultimul rând, dotarea zonelor de finisaj şi a platoului de retuş ale secţiei montaj general cu echipamente noi.

Sursa: Ford