Când ai deja în portofoliu un model cu un succes incontestabil la clienți, dificultatea de îl transforma într-un vehicul chiar mai performant crește exponențial. În cazul Ford Fiesta, această situație se traduce – ca și în cazul altor producători precum Volkswagen, BMW sau Mercedes-Benz – în ajustări minore ale designului exterior și mici corecții ale trenului de rulare completate de acțiuni ample asupra confortului, dotărilor și sistemelor de asistență a șoferului.

Prin urmare, în privința designului exterior nu sunt foarte multe de spus cu excepția modificării blocurilor optice. În partea din spate a vehiculului designerii au preferat o extindere pe orizontală a acestora pentru a genera ideea de agresivitate și stabilitate. Zona frontală este și ea mai impunătoare și mai puțin efeminată. Conform datelor tehnice, varianta cu cinci uși a noului Ford Fiesta este cu 71 mm mai lungă, 13 mm mai lată și 19 mm mai scundă decât cea anterioră. Aceste date spun, dincolo de aspect, că Fiesta anului 2017 este mai spațioasă și mai stabilă decât variantele anterioare, iar realitatea nu este deloc alta. Descoperite de Capital încă din iarnă – când producătorul auto american a invitat la cartierul general al diviziei sale europene din Koln jurnaliști din întreaga lume pentru a le prezenta modelele viitoare ale companiei – caracteristicile noului model de clasă B au fost din nou scoase în evidență în timpul testului internațional desfășurat la Valladolid, în Spania. Două versiuni cu cinci locuri, 1.5 TDCi – 120 CP Titanium și 1.0 EcoBoost – 140 CP ST-Line, ne-au arătat, pe rând, cât de bine stă pe șosea micul vehicul. Cu un sistem de suspensie recalibrat, o dinamică aproape fără cusur pentru această clasă, un sistem de direcție lăudabil, caracteristic Ford și o stabilitate în viraje invidiată de mulți, Fiesta are mari șanse de a urca în clasamentul european al segmentului B, acolo unde suflă deja în ceafa rivalilor Renault Clio și Volkswagen Polo.

 

 

Pe lângă un comportament rutier ajuns clar peste orice putea oferi până acum Ford Fiesta, modelul asigură și un confort interior ridicat, precum și o ergonomie mult crescută pentru postul de conducere. Designerii au renunțat, în sfârșit, la consola centrală încărcată până la refuz cu butoane și la micul ecran îngropat deasupra acestora mizând acum pe un bord curat, ascet chiar, dominat de un ecran de opt inci sensibil la atingere care face parte din sistemul de conectivitate SYNC 3 compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto. Acesta le oferă șoferilor posibilitatea de a controla navigația sau funcțiile telefonului inteligent prin utilizarea unor comenzi vocale conversaționale simple, dar și să selecteze melodia dorită care se va auzi apoi din cele zece incinte acustice ale sistemului B&O PLAY. De altfel, numărul sistemelor de comandă, control, confort și divertisment aflate acum în dotarea standard sau opțională a noului Ford Fiesta poate constitui un motiv de invidie pentru majoritatea modelelor din segment. Alături de toate aceste elemente pozitive, plasticul, mai tare sau mai moale în funcție de zonă, care te înconjoară în habitaclu este unul dintre detaliile care pot dezamăgi fanii modelului, însă evoluții similare ale interiorului pot fi descoperite la majoritatea modelelor din segment.

O altă surpriză mai puțin plăcută pentru potențialii clienți este prețul cu care Ford vinde noua generație Fiesta. Cea mai ieftină variantă (3 uși, motor alimentat cu benzină de 1.1 litri care dezvoltă 70 CP, cutie manuală cu cinci trepte și echipare Trend) costă 11.190 de euro, iar un model cu aceleași caracteristici dar cu cinci uși are un preț minim de 12.400 de euro. Pentru comparație, cel mai ieftin Renault Clio (Life, 1.2 – 75 CP, M5) costă doar 10.650 de euro, iar Peugeot 208 (Acces, 1.2 – 68 CP, M5) are un preț de bază de 10.601 euro.