Fonomat, companie de retail telecom rezultată din fuziunea a patru lanţuri de magazine deţinute de fondul de investiţii GED Private Equity, ţinteşte în acest an 450.000 de clienţi şi o reţea naţională de 200 de puncte de desfacere. Compania, în prezent cel mai mare dealer Orange, şi-a propus în 2008 o cifră de afaceri de 35 de milioane de euro şi creşterea numărului de angajaţi până la aproximativ 600 de persoane.
"Vrem să devenim recunoscuţi printre cele mai importante companii din ţară pentru standardul relaţionării cu clienţii. De aceea, în topul investiţiilor de 1,6 milioane de euro prevăzute pentru anul acesta se găsesc programele de training pentru cei 500 de angajaţi", a spus Miguel Peralta, directorul general al companiei, cu ocazia lansării oficiale a brandului Fonomat pe piaţa românească.
Potrivit acestuia, lanţurile de magazine au avut de la preluare vânzări cumulate de circa 300.000 de telefoane mobile din care 65% au fost mobile Nokia, 10% Sony Ericsson şi 8% Samsung.
Lanţul de magazine Fonomat s-a format prin achiziţionarea de către GED Private Equity a retailerilor telecom Dasimpex, Puls GSM, GSM Land şi Plus GSM.
"Suntem deschişi către orice oportunitate de achiziţie, dar pentru moment extinderea lanţului Fonomat se va face doar prin creştere organică, nu ne-am propus alte noi achiziţii, a spus Robert Luke, directorul general al GED Capital, compania care administrează fondul de investiţii. "Vom profita de sinergiile pe care le oferă dezvoltările imobiliare ale GED şi ne vom extinde cu precădere în centre comerciale", a adăugat acesta.
"Nu ştim cum va arăta piaţa telecom peste patru sau şase ani, la momentul în care vom ieşi din afacere, pentru că această piaţă este una în care au loc schimbări majore tot timpul. Prin urmare trebuie să dezvoltăm afacerea în aşa fel în cât să fie atractivă pentru orice posibil cumpărător, adică acoperire şi calitatea serviciilor", a încheiat Luke.
Data: 25 aprilie 2008