“Suntem un jucător de volum şi vrem să fim un jucător important”, a declarat Winfried Vahland, potrivit căruia Skoda ar putea să-şi atingă mai devreme de 2018 obiectivul de a vinde 1,5 milioane de vehicule global.

Skoda vrea să facă acest lucru prin cucerirea clienţilor tineri şi a celor care îşi cumpără pentru prima dată o maşină, prin modele precum Citigo, o variantă mai ieftină a modelului Up! dezvoltat de grupul mamă VW, care va fi dezvăluit la Salonul auto de la Geneva. În plus, după succesul modelului Yei, Winfried Vahland a declarat că Skoda are de gând să dezvolte un SUV mai mare.

De asemenea, Dacia, marca entry-level a grupului francez Renault, are de gând să se extindă la nivel global. La Geneva, Dacia va prezenta Lodgy, un monovolum prin care speră să devanseze produsele similare oferite de rivali precum Ford Motor şi Citroën.

Faptul că maşinile ieftine se vând bine într-un context economic volatil nu este o surpriză. Însă mărcile de autovehicule ieftine sunt cel mai profitabil segment al industriei auto globale. În 2010, Skoda a realizat o marjă de profit operaţional de 5%, iar Dacia a realizat o marjă de peste 6%.

“Gama entry este cu siguranţă cea mai profitabilă din industria auto”, a declarat luna trecută directorul general de la Renault, Carlos Ghosn.

De ce sunt modelele ieftine afaceri atât de bune pentru constructori auto, se întreabă FT. În primul rând, atât Skoda cât şi Dacia nu au intrat în războiul preţurilor care are loc în prezent în Europa. Skoda vinde majoritatea maşinilor sale către cumpărătorii privaţi şi nu flotelor sau companiilor de închirieri, segmente unde reducerile de preţ sunt mai agresive. La rândul său, Dacia refuză să ofere discounturi, o raritate în industria auto. ‘Dealerul nu îşi iroseşte timpul încercând să negocieze, astfel încât constructorul economiseşte de două ori bani atât cu clientul cât şi cu dealerul’, a explicat Arnaud Deboeuf, cel care conduce programul de vehicule entry-level al Renault.

În plus, ambele mărci au lanţuri de aprovizionare scurte şi costuri reduse cu mâna de lucru. De asemenea, atât Skoda cât şi Dacia îşi planifică produsele în mod conservator, evitând vehiculele de nişă riscante de genul decapotabilelor, unde riscă să piardă bani.

Sursa: Agerpres