Potrivit rezultatelor preliminate transmise revistei Capital, Tarom a avut în 2018 un EBITDA pozitiv, după patru ani de scăderi abrupte. Compania naţională raportează un plus de circa 10.900.000 lei la indicatorul EBITDA. În 2017 compania a înregistat un minus de aproximativ 33.000.000 lei analizând acelaşi indicator.

„La finalul anului 2018 am înregistrat creșteri consistente la numărul de pasageri transportați, la capitolul venituri realizate, mai multe rute opertate și un număr ai mare de aeronave în flotă”, au declarat pentru Capital reprezentanţii companiei.

Astfel, numărul total pasageri pe cursele regulate a crescut cu 20%, la 2.739.888. Este cel mai mare număr de pasageri din ultimii 10 ani.

Vânzările totale au urcat cu 21%, la 237,1 milioane dolari.

Vânzările online au crescut în 2018 cu 34%, vânzările externe cu 22%, în timp ce vânzările în România cu 18%.

Total venituri realizate: 1,413 miliarde lei (+21%).

Cheltuielile totale ale companiei au urcat anul trecut cu 16%, la 1,523 miliarde lei.

Tarom rămâne însă pe pierdere, mai ales din cauza cheltuielilor cu kerosenul.

„Pierderea companiei Tarom este alimentată de creșterea prețului la combustibilul de aviație. Tarom a plătit mai mult pe combustibil în 2018, față de anul anterior cu nu mai puțin de 89.036.029 lei (+37%). Raportul se face la același consum, raportând numai diferența de preț, nu și consumul suplimentar din 2018. Subliniem că o mare parte din cheltuieli sunt nemonetare, reprezentând amortizări ale investițiilor realizate în anii anteriori. Cuantumul total al cheltuielilor de amortizare ajunge la 125.257.950 lei”, spun reprezentanţii Tarom.

Pierderea Tarom, în 2017, a fost de 172.355.730 lei.

„În 2018, compania a reușit să recupereze din această pierdere 23 de procente, aproximativ 40 de milioane de lei”, adaugă ei.

 

Compania anunţă totodată prima creștere a cotei de piață (domestică) Tarom din 2013.

„Piața transporturilor aeriene din România raportează o dinamică pozitivă pentru Tarom. Din datele noastre, prin creșterea numărului de pasageri transportați în România compania și-a crescut cota de piață cu 1,4% în 2018. Mai mult decât atât, Tarom obține prima creștere pozitivă a cotei de piață domestice din 2013 și până în prezent”, mai spun ei.

Vânzări în creștere pe toate canalele de distribuție

Pentru anul 2018 Tarom raportează vânzări mai mari cu 49.634.195 dolari, față de anul anterior. Creșterea vânzărilor totale (cu taxe incluse) este de 21%. Cea mai mare creștere se raportează însă pe mediul on-line 10.340.145 dolari, cu 34% mai mult decât anul precedent.  

„Rezultatele realizate de Tarom pe anul 2018, excluzând cheltuielile pentru amortizare și impozite sunt pozitive. Indicatorul EBITDA 2018 (Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization) este de + 10.896.760 lei față de -33.269.140 lei EBITDA 2017”, potrivit datelor Tarom. Mai mult decât atât, reprezentanţii companiei subliniază că începând cu 2015 şi până anul trecut EBITDA TAROM a scăzut cu nu mai puţin de 138 de milioane de lei. În 2018 TAROM a recuperat total pierderea pe EBITDA de 33 de milioane din 2017 şi a obţinut un plus de 10,9 milioane în 2018. 

Te-ar putea interesa și: