Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate

UPDATE EXCLUSIV Călătorii și avioanele Tarom asigurate de o firmă din România pentru o sumă colosală. Când, cu cât și cum sunt despăgubiți pasagerii

Autor: | | 1 Comentarii | 4337 Vizualizari

Avioanele și pasagerii Tarom vor fi asigurați, pentru următorul an, de către compania Omniasig, după ce timp de doi ani la rând contul am mers la brokerul Marsh România. Anul acesta, procedura de achiziție a fost una ceva mai specială, în spiritul reducerilor de cheltuieli pe care Tarom încearcă să le facă, spun sursele Capital.

UPDATE: În ciuda declaraţiilor celor din companie, cum că vor să plătească sume mai mici, prima de asigurare va fi, anul acesta, mai mare. Potrivit informaţiilor noastre, suma la care Omniasig şi partenerii săi au reuşit să plaseze riscurile către reasigurători depăşeşte 1,6-1,7 milioane de dolari, cu peste 300.000 de dolari mai mmult decât anul trecut. Aceasta înseamnă că prima plătită de Tarom nu va i mai mică de 1,6 milioane de dolari. 

De asemenea, se pare că Omniasig a fost singur în cursă în condiţiile în care, unicul potenţial contracandidat, brokerul Marsh, nu a depus ofertă. 

Informaţia ne-a fost confirmată inclusiv din interiorul Omniasig, de către persoane care nu au dorit să dea detalii şi în legătură cu preţul încasat.Un avantaj este şi faptul că, în caz de eveniment, Tarom poate lucra direct cu Omniasig, firma asigurătoare fronter, fără să se adreseze companiilor reasigurătoarea unde ajung, până la urmă riscurile preluate. Și statul român va avea un avantaj, aparent, pentru că taxele plătite pentru asigurare rămân în ţară. 

" Caietul de sarcini nu a mai fost făcut de o singură persoană, ca până acum. Au încercat să preia un model din Germania.  A fost constituit, pentru aceasta, un grup de lucru format din oamenii Tarom , dar şi din consultanţi de specialitate. Ceea ce se urmăreşte este scăderea chletuielilor. Țintesc undeva la 700-800 de mii de euro, faţă de peste 1,2 milioane de euro cât s-a plătit anul trecut şi faţă de sumele chiar mai mari plătite în anii precedenţi. " ne-au spus, atunci, surse avizate.

De altfel, anul acesta procedura a fost una mai specială, caietul de sarcini fiind pregătit, spun sursele Capital, împreună cu un broker, Transilvania Broker şi direcţionat clar către obţinerea unui preţ cât mai scăzut.

Tarom scoate la licitaţie, annual,  unul dintre cele mai valoroase conturi de pe piaţă, din perspectiva primei plătite şi de departe cel mai mare contract din punctul de vedere al acoperirii. 

Asigurarea de răspundere faţă de pasageri (un fel de RCA pentru aviaţie), împreună cu asigurarea aparatelor (hull and machinery sau un echivalent al CASCO) presupun ca asigurătorul să îşi asume daune de până la 750 de dolari. 

 

Până acum, preţul încasat pentru preluarea acestor riscuri a variat între 1,3 milioane de dolari şi 2 milioane de dolari, minimul fiind atins anul trecut,puţin peste 1,3 milioane de dolari.

Când, cât şi cum sunt despăgubiţi pasagerii

Potrivit caietului de sarcini consultat şi de Capital,  Tarom solicită celui care va câştiga contractul să aibă capacitatea de a acoperi daune faţă de terţi de până la 750 de milioane de dolari per eveniment în cazul pasagerilor şi de 25 de milioane de dolari per eveniment în cazul non-pasagerilor.

Aceste limite sunt cumulate pentru toate persoanele afectate în cazul unui eveniment nefericit. De partea cealaltă, în cazul daunelor materiale suferite de avioanele Tarom şi acoperite prin componenta CASCO a asigurării, compania aviatică de stat impune limite diferite în funcţie de aeronavă şi de tipul evenimentului. În cazul în care dauna poate fi reparată cu ajutorul pieselor de schimb, acoperirea merge până la 15 milioane de dolari per expediere şi 32,5 milioane de dolari per eveniment. 

Dacă este vorba de daună totală, valoarea asigurată ajunge la un maximum de 70 de milioane de dolari, în funcţie de tipul avionului, cu o sumă asigurată de 55 de milioane de dolari. Cele mai scumpe aparate, aşa cum reiese din cerinţele Tarom, sunt cele două Boeing 737-800 operate în regim de închiriere operaţională şi achiziţionate recent. Asigurătorii ar trebui să achite 55 de milioane de dolari în caz de daună totală.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.