A trecut un an de atunci și nimic nu s-a întâmplat în acest sens. Nimic în afară de încercarea de a pune bețe în roate tocmai inițiativelor care au dus la îmbunătățirea condițiilor oferite pentru respectivul serviciu. 

Este vorba despre taximetrie și despre promisiunile făcute, cu subiect și predicat, de primarul Capitalei, îns sensul că va taximetriștii vor fi obligați să accepte plata cu cardul și, mai important decât atât, să nu mai aibă voie să refuze curse. 

Numai cine nu a încercat să ia taxiul dintr-una dintre stațiile importante nu a fost refuzat, pe un ton batjocoritor, de șoferii licențiați pentru taxi. 

" Toți taximetriștii vor fi obligați, sub sancțiuni severe, să poată sa ofere clientului posibilitatea să plătească cu cardul. Vo trebui să-și instaleze, în colaborare cu băncile, POS-uri pe mașini", mai spunea, în 2017, Firea, spre mirarea multora. 

De atunci, regulamentul privind taximetria a ajuns cel mult la nivelul de consultare publică pentru ca în momentul în care ar fi trebuit să intre la vot să fie scos de pe ordinea de zi chiar de către Firea. 

Ba, mai mult, în loc să respecte reguli mai stricte, taximetriștii se opot alege cu noi facilități. Aceasta pentru că primăria a trecut, totuși, o hotărâre care, printre altele, spune că "pe teritoriul Municipiului București, serviciile de dispecerat sunt obligatorii pentru toate taxiurile și nu se pot executa decât de dispecerii autorizați…".

Este primul pas spre desființarea aplicațiilor de gen Uber sau Taxify, adică marea concurență a taximetriștilor.