Gradul de ocupare al aeronavelor a scăzut ușor de la 78,3%, în 2010, la 78,1% în 2011. ”Date fiind condițiile economice dificile din Vest, sectorul s-a descurcat bine în 2011. Se constată o creștere sănătoasă a numărului de pasageri, în special în prima parte a anului, însă și o scădere a sectorului cargo. În mod ironic, un euro slab a sprijinit cererea de călătorii de afaceri”, spune Tony Tyler, CEO și director general al IATA, menționând că 2012 va continua să fie un an greu.

Operatorii aerieni europeni se află pe locul al doilea la creștere, după cei din America Latină. Cererea pentru zboruri s-a majorat cu 9,5% anul trecut, în timp ce capacitatea oferită cu 10,2%, rezultând, per total, un grad de ocupare de 78,9% a aeronavelor. Performanța operatorilor europeni este într-un fel surprinzătoare în condițiile crizei datoriilor statelor europene, însă operatorii au beneficiat din traficul puternic de afaceri pe cursele long-courier, în mare parte relaționat de exporturile mari din Europa de Nord.