Primarul Clujului, Emil Boc, a declarat că la intrare în Cluj-Napoca dinspre Florești se va construi nod rutier ca în SUA.

”Aici la intrarea în Cluj va fi un nod de o complexitate așa ca în filmele… ca în marile metropole americane, cu foarte multe nivele supraetajate. Vor fi cel puțin trei nivele. Vom avea DN 1, un element legat de centură, vom avea un element de infrastructură superioară pentru biciclete. Va fi cel mai important nod de infrastructură din Ardeal, aici la intrarea în Cluj-Napoca, dinspre Florești”, a spus primarul Clujului, Emil Boc, potrivit stiridecluj.ro

Studiul de fezabilitate de la Centura metropolitană urmează să fie finalizat la finalul lunii martie 2022. Acesta trebuie să fie deja finalizat, dar proiectanții au raportat întârzieri. După acest pas urmează adoptarea indicatorilor tehnico-economici în Guvern, adică se va aproba costul, durata și mărimea centurii.

Întârzierea de acum este gravă, pentru că lucrarea va fi finanțată din fondurile structurale 2021 – 2027, iar acolo banii se dau pe proiecte în funcție de depunerea acestora, pe principiul ”primul venit, primul servit”. Dacă Clujul nu va depune proiectul centurii metropolitane la timp, atunci nu vom mai vedea niciun euro din fonduri europene.

Centura metropolitană a Clujului ar costa cel puțin 800 de milioane de euro, iar bugetul de stat nu ar putea suporta astfel de investiții.

În luna noiembrie 2021, primarul Clujului, Emil Boc, a anunțat că a fost aprobat proiectul privind studiul de fezabilitate pentru viitorul metrou din Cluj-Napoca.

Clujul va avea metrou

„Cluj-Napoca: A fost aprobat Studiul de Fezabilitate pentru metrou

În ședința extraordinară a Consiliului local al municipiului Cluj-Napoca a fost aprobat proiectul privind Studiului de fezabilitate (documentația tehnică și indicatorii tehnico-economici) pentru obiectivul de investiții „Tren metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou și Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții” – componenta investițională Magistrala I de Metrou.

Opțiunea de traseu recomandată prin acest studiu este: Florești – Piața Unirii – Piața Mărăști – Muncii / Europa Unită – Depou Sopor. Traseul va avea o lungime de 21,03 km și va dispune de 19 stații.

Investiția totală: 2.052.196.984 EURO. Durata de realizare a investiției va fi de 128 de luni, iar finanțarea obiectivului va fi realizată din diverse surse: PNRR, POIM, Alocări de la bugetele naționale și locale, dar și alte surse de finanțare identificate pe parcurs.”, a scris atunci Emil Boc pe pagina sa de Facebook.