Dacă în urmă cu 2 ani (noiembrie 2017), doar 5 din 10 români utilizatori de internet foloseau zilnic serviciile de mesagerie instantanee, la momentul actual acestea sunt utilizate de 71% dintre ei – arată cel de-al cincilea val al studiului cantitativ „Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor”, (eșantion reprezentativ la nivel național de 1072 respondenți, utilizatori zilnici de internet, 18-65 ani), realizat de EXACT Business Solutions în noiembrie 2019.
Analizând activitățile sociale în mediul online, constatăm că serviciile de mesagerie instantanee s-au bucurat de o creștere semnificativă în ultimii 2 ani. E-mail-urile urmează același trend ca și până acum, fiind în continuare utilizate de 6 din 10 români.
„Este important de subliniat însă că rata de utilizare a mesajelor instant a depășit-o în a doua jumătate a lui  2019 pe cea a e-mail-urilor. Deci serviciile clasice de comunicare încep să piardă teren”, afirmă Julien Zidaru, Managing Partner EXACT Business Solutions.

Tinerii sunt cei care utilizează cel mai des serviciile de mesagerie

Tinerii de 18-30 ani sunt cei care utilizează serviciile de mesagerie instantanee în procent de 82%. În cazul adulților de 31-45 ani, constatăm o rată de utilizare de 70%, în timp ce în cadrul categoriei de vârsta 46-65 de ani, procentul utilizatorilor este de 60%.
Dacă privim de acestă dată spre categoriile de gen, constatăm că femeile sunt cele care utilizează în cel mai mare procent serviciile de mesagerie instantanee: 77% / vs / 63%, procent înregistrat în cazul bărbaților.
Bucureștenii conduc în clasamentul utilizatorilor, 8 din 10 alegând zilnic mesageria instant pentru a comunica. În cazul orașelor mari, mici și în rural, utilizatorii de mesagerie instant se regăsesc în procent de aproximativ 70%.
Informațiile sunt parte a celui de-al cincilea val al studiului „Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor”, realizat de EXACT Business Solutions în luna noiembrie 2019. Universul cercetării a fost reprezentat de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, rezidente în mediul urban și rural și utilizatoare de internet. Volumul eșantionului a fost de 1072 respondenți. Aceștia au fost selectați din panelul EXACT Business Solutions, care conține 50.000 de respondenți, chestionarul fiind administrat online.

Despre EXACT Business Solutions

Cu experiență de peste 10 ani în marketing research, EXACT Business Solutions oferă o gamă largă de metode, tehnici și instrumente de cercetare atât pentru studii cantitative, cât și calitative. Pentru facilitarea înțelegerii și activării insight-urilor de la consumator în business-ul clientului, EXACT și-a extins aria de expertiză, prin adoptarea metodologiei Design Thinking.


Te-ar putea interesa și: