Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) este obligată să înfiinţeze birouri de cadastru şi carte funciară la nivelul fiecărei circumscripţii judecătoreşti, până la data de 31 decembrie 2018, termen amânat cu un an din lipsa de personal. În acest sens, ANCPI va face angajări.

Agenția a înființat deja 41 de birouri de relații cu publicul prin care cetățenii și specialiștii vor avea acces mai rapid la serviciile de cadastru și publicitate imobiliară. În aceste locații, persoanele fizice și juridice vor depune și ridica actele fără a mai fi nevoie să se deplaseze la oficiile din reședința de județ sau în localitatea unde funcționează birouri de cadastru. Astăzi a fost publicat în Monitorul Oficial actul normativ care obligă la deschiderea acestor noi puncte.

„Până la data de 31 decembrie 2018 la nivelul fiecărei circumscripţii judecătoreşti se va constitui şi va funcţiona cel puţin un birou de cadastru şi publicitate imobiliară, denumit în continuare birou teritorial, sau, după caz, un birou de relaţii cu publicul, ca unităţi fără personalitate juridică, în subordinea oficiilor teritoriale”, se arată în lege.

Astfel, vor fi deschise birouri de relații cu publicul și în circumscripțiile judecătorești unde nu au putut fi înființate până în prezent, din cauza deficitului de personal sau a lipsei de fonduri.

ANCPI a făcut demersurile necesare, inclusiv prin promovarea măsurilor legislative și operaționale pentru alocarea personalului și a fondurilor necesare funcționării acestor birouri. Până în prezent au fost identificate spațiile în care vor funcționa birourile nou înființate.

Vor fi eliminate impedimentele sesizate în timp de către beneficiarii serviciilor de cadastru și carte funciară, care erau nevoiți să se deplaseze la reședința de județ, sau, după caz, în localitatea în care funcționează birouri de cadastru și publicitate imobiliară, pentru a depune și ridica documente, ceea ce implica timp și costuri suplimentare.

Birourile de cadastru şi publicitate imobiliară efectuează operaţiunile de cadastru şi publicitate imobiliară cu privire la imobilele aflate în unităţile administrativ-teritoriale arondate, iar birourile de relaţii cu publicul sunt competente să efectueze operaţiunile de înregistrare a cererilor, de eliberare a documentelor și, după caz, de soluționare a cererilor de eliberare a extraselor de carte funciară.

Mai jos găsiți lista localităților în care vor funcționa noile birouri.

Te-ar putea interesa și: