UPDATE
Reprezentanţii Ministerului Transporturilor au confirmat informaţiile transmise de Capital referitoare la schimbarea lui Başulescu din funcţie de director general al CNADNR.
EVZ a dezvăluit săptămâna trecută că Mihail Bașulescu a fost angajat anul trecut în funcția de director la Romstrade, compania patronată de Nelu Iordache. Mai mult, la doar o zi după ce a fost numit la Autostrăzi, compania a semnat un act adițional pentru lucrări suplimentare la un proiect Romstrade.
Potrivit informaţiilor apărute în presă, ordinul de schimbare ar fi fost semnat ieri de ministrul Transporturilor, după ce a vizitat şantierul lucrărilor de pe A2.

Contactat de Capital, Mihai Başulescu a menţionat că nu ştie de nicio decizie şi i se pare incredibilă această informaţie în situţia în care ieri a efectuat o vizită pe şantierul Autostrăzii Soarelui cu ministrul Transporturilor.

“Nu ştiu de nicio decizie. Sunt perplex, acum că mi-aţi spus, că presa a scris că ieri am fost schimbat. Ieri am fost pe autostradă cu dl ministru, dar nu mi-a spus nimic în acest sens”, a precizat Başulescu.

Ieri pe A2, Başulescu a fost alături de ministrul Transporturilor şi l-a însoţit pe acestă până la autoturismul cu care Silaghi a plecat de pe şantier pentru a ajunge la şedinţa de guvern.


Capital a arătat în numărul actual al revistei "Ce tunuri pregăteşte Nelu Iordache la Compania de Drumuri şi Autostrăzi", o dezvăluire Evenimentul zilei.

Veţi mai jos articolul din revista Capital.

Ce tunuri pregăteşte Nelu Iordache la Compania de Drumuri

JOCURI Patronul Romstrade, Nelu Iordache, unul dintre „regii asfaltului“ a reuşit să-şi pună omul în fruntea Companiei de Drumuri, care numai anul trecut i-a atribuit contracte de peste 200 mil. euro

Contractele cu statul l-au ajutat pe omul de afaceri să-şi crească afacerile an de an. Criza a simţit-o, dar nu la compania Romstrade, care a primit de la autorităţile locale și centrale numai anul trecut contracte de infrastructură ce depăşesc 300 de milioane de euro. Pentru a fi sigur că „claim-urile“ îi vor fi aprobate, Nelu Iordache, cu o avere estimată la 115 milioane de euro de Top 300 Capital, şi-a împins omul de casă la conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Evenimentul zilei a descoperit că Mihail Başulescu, cel care s-a aflat la conducerea CNADNR atunci când a fost încheiat cel mai păgubos contract al statului român – Autostrada Transilvania, apare atât pe statul de plată al Romstrade, cât și al altei firme (Jaypart) care are sediul la aceeași adresă cu societatea condusă de omul de afaceri.
Noul director al Companiei de Drumuri susține că nu are nicio legătură cu faptul că a lucrat la ambele, susținâd că a fost „simplu angajat“. Pe de altă parte, soția acestuia, Gabriela Bașulescu, precizează, în declarația sa de avere, că șeful CNADNR a încasat, în calitate de director, salarii de la amândouă societățile. Întrebat dacă este o coincidență sau nu faptul că ultimul contract semnat de companie este tocmai cu Romstrade, Mihail Bașulescu spune că nu a semnat personal, dar că va verifica!

Cert este că instituția pe care o conduce a parafat un act adițional pentru lucrări suplimentare cu societatea Romstrade, firmă de la care Bașulescu, în calitate de director, a încasat, anul trecut, potrivit declarației de avere a soției sale, nu mai puțin de 57.432 de lei. Mai mult, angajații companiei au fost puși, de aproximativ o săptămână, să analizeze contractele aflate în derulare și care sunt executate de Romstrade.

Act adițional la reabilitarea DN67C

Conform surselor EVZ, Romstrade a semnat cu CNADNR un act adițional la contractul de lucrări privind modernizarea DN67 C Bengești-Sebeș, în valoare de 110.254.529 de lei (aproximativ 25 de milioane de euro). Potrivit contractului de lucrări care stă la baza acestui act adițional încheiat în 2008, pentru toată modernizarea drumului societatea va încasa aproape 305 milioane de euro. Întrebat de ce a fost nevoie de acest act adițional și cum comentează faptul că a fost director în cadrul firmei Romstrade, Bășulescu a explicat inițial că nu știe de contract. Ulterior, acesta a adăugat: „Nu am semnat nimic. Dacă a semnat așa ceva, a semnat Compania de Autostrăzi“. La auzul acestui răspuns, ministrul transporturilor, Ovidiu Silaghi, care se afla lângă director, l-a întrebat: „Ce este cu asta?“ Bașulescu l-a luat pe „nu“ în brațe și a răspuns: „Nu știu nimic“. Actul adițional este publicat pe site-ul CNADNR-ului. EVZ arată şi că Romstrade a încasat, la numai câteva zile de la numirea în funcţie a lui Başulescu, mai mult de jumătate de milion de lei pentru deszăpezirea efectuată pe Autostrada Soarelui.

Lucrările întârziate la autostradă

Romstrade are întârzieri importante şi la lucrările tronsonului de autostradă Nădlac-Arad, parte a coridorului IV paneuropean. Conform unui raport al CNADNR, la finele lunii mai, stadiul lucrărilor la tronsonul de autostradă contractat de Romstrade era de numai 4,53%, în situaţia în care ceilalţi constructori care au primit contracte în aceeași perioadă cu Romstrade, tot pentru construirea unor tronsoane de autostradă, au realizat 15%-25% din lucrări, iar termenul de finalizare este aprilie 2013.

ABONAT LA BANII STATULUI Romstrade a obţinut anul trecut o creştere a cifrei de afaceri cu 30%, la 175 mil. euro, datorită, în principal, contractelor de infrastructură


Nelu Iordache are o avere de 115 mil. euro, potrivit Top 300 Capital