Piaţa berii din România a înregistrat, în primul semestru al acestui an, o creştere cu 3,8%, comparativ cu perioada similară din 2014, până la 7,6 milioane hectolitri, conform unui comunicat al Asociaţiei Berarii României.

„După doi ani consecutivi de scădere a consumului, iată că piaţa berii ne oferă primele semne de revenire. Contextul favorabil creat la nivelul întregii ţări, printr-o evoluţie pozitivă a indicatorilor economici ai României, şi-a pus amprenta în mod clar asupra vieţii de zi cu zi a românilor, implicit asupra deciziilor lor de consum. Deşi încă timidă, sperăm ca această creştere a pieţei berii să fie reconfirmată şi de rezultatele finalului de an. Astfel, s-ar putea constitui o bază validă pentru dezvoltarea durabilă viitoare a sectorului berii, ce poate debuta în 2016, odată cu intrarea în vigoare a noului Cod fiscal”, a declarat Lucian Ghinea, preşedintele Asociaţiei Berarii României.

Sectorul berii contribuie în prezent cu peste 60% din totalul accizei colectate la bugetul de stat de pe piaţa băuturilor alcoolice, aproape jumătate din preţul unei beri fiind reprezentat de taxe. Cu investiţii ce au atins până acum peste 1,3 miliarde euro, sectorul berii asigură direct şi indirect un număr de 69.700 locuri de muncă, iar 97% din berea consumată de români este produsă în ţară.

Asociaţia Berarii României are o istorie de peste zece ani și reunește cei mai importanți producători de bere din România: Bergenbier SA, Heineken România, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries şi Martens, alături de microberăria Clinica de Bere. Împreună, aceştia furnizează peste 80% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociaţie fac parte şi reprezentanţi ai producătorilor de materii prime: Soufflet Malţ România şi Asociaţia Producătorilor de Hamei.