Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate

Drumul spre casă al Primarului Gabriela Firea a “ruginit”. Coloana de mașini rămâne, tramvaiul 21 trece FOTO-VIDEO

Autor: | | 2 Comentarii | 2160 Vizualizari

Cea mai bună soluție a primarului Gabriela Firea pentru revoluționarea traficului este montarea de panouri separatoare, care delimitează liniile tramvaiului 21 de carosabil, garduri care au ruginit după numai câteva luni de la instalare. De aici constatăm că primarul general al Capitalei, Gabriela Firea a ales să-i lase pe călătorii tramvaiului 21 să ajungă mai repede față de dumneaei, care parcurge drumul spre casă cu autoturismul, coloane de mașini formându-se pe kilometri întregi, paralel cu linia de tramvai.

Zilnic, zeci de mii de şoferi sunt blocaţi în coloană pe drumul care duce spre Moldova, traversând localitatea Voluntari, din cauza soluţiei implementate de Primăria Capitalei. În toamna anului trecut, fără să existe un studiu de trafic care să justifice montarea gardurilor pe linia tramvaiului 21, conducerea Primăriei Capitalei a decis montarea unor panouri, de-a lungul liniei de tramvai. În mare grabă, în noiembrie-decembrie 2017, de la capătul tramvaiului 21, în apropiere de pasajul Colentina, până la intersecţia cu Bulevardul Carol, s-au montat garduri care delimitează linia tramvaiului.

Astăzi, după şase luni de la finalizarea lucrărilor, o mare parte din aceste separatoare sunt ruginite şi nu prezintă siguranţă pentru şoferi. Dacă tot s-au montat gardurile în aproximativ 30 de zile, Primăria Capitalei a avut grijă ca toată procedura, achiziţie şi montaj să fie atribuită în mod direct.

Mai exact, pentru delimitarea amprizei liniei de tramvai 21 faţă de traficul auto, firma Tehnomontaj s-a ocupat de montarea acestor panouri, între B-dul Carol şi Str.D-na Ghica. Valoarea totală a acestor lucrări a fost de 412.000 lei, fără TVA. Restul panourilor, între Str. D-na Gica- Helitube, capătul tramvaiului 21, au fost montate de asocierea Strabag-Straco, cu 472.387 lei. Surprinzător, Tehnomotaj a câştigat un contract pentru lucrări panouri separatoare metalice, iar Strabag-Straco încheiat un contract pentru lucrări de instalare garduri. Tehnomontaj a avut un contract ferm în valoare de 412.000 lei, fără TVA, iar Strabag-Straco a avut 4.199 m de lucrări de instalare garduri la preţul de 112,5 lei/ml.

Aceste două contracte s-au parafat în baza legii 98/2016, art 7, alin. 5, unde este menţionat că “autoritatea contractantă are dreptul de a achiziţiona direct produse sau servicii în cazul în care valoarea estimată a achiziţiei, fără TVA, este mai mică decât 132.519 lei, respectiv lucrări, în cazul în care valoarea estimată a achiziţiei, fără TVA, este mai mică decât 441.730 lei”. Primăria Capitalei a avut grijă să se încadreze în limita a 100.000 euro pentru aceste două contracte încredinţate în mod direct.

 

Gardurile montate pe alinimentul tramvaiului 21 au costat circa 24,4 euro/mp. Am cerut unei firme care dezvoltă şi fabrică produse din metal o ofertă pentru un panou-gard, conform descrierii celor montate de-a lungul tramvaiului 21. Costul unui astfel de panou plus transport şi montaj ajunge la circa 56 euro/ml. Probabil, diferenţa de bani a fost suportată de asocierea Strabag-Straco, aceleaşi firme care au asfaltat Șoseaua Colentina, exact la sfârşitul anului trecut.

A ruginit gardul cumpărat pe banii bucureştenilor

 

După ce s-au cheltuit aproximativ 200.000 euro, bani din buzunarele bucureştenilor, gardul a început să ruginească. Astăzi, o mare parte din panourile care delimitează linia tramvaiului 21 sunt ruginite. Conform unui raport aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti în toamna anului trecut, “panourile ar fi trebuit să fie protejate anticoroziv prin grunduire şi vopsire”. Am parcurs traseul tramvaiului 21 pentru a constata dacă s-au vopsit panourile ruginite. Coada de maşini începe din Voluntari, şoferii stau bară la bară cel puţin 35-40 min până la Piaţa Obor. În prezent, pe o porţiune de aproximativ 200 m s-au vopsit panourile, tot de către Strabag-Straco. Doar în apropierea Pieţei Obor, aceste panouri montate pe alinimentul tramvaiului 21 nu sunt ruginite.

 

Primăria Capitalei ascunde rugina sub preş

Am cerut, primarului general al Capitalei, Garbriela Firea, în luna martie şi aprilie, să ne spună dacă există un studiu de trafic care să justifice montarea gardurilor pe linia 21. Chiar dacă gardurile ruginite s-au cumpărat şi montat din banii bucureştenilor, nici astăzi nu am fost informaţi oficial cât a costat achiziţia gardurilor pe linia 21, cât a costat instalarea gardurilor, cine s-a ocupat de achiziţia şi instalarea acestor panouri şi care a fost procedura de achiziţie, dacă contractele de achizitie şi montaj au fost atribuite prin încredinţare directă. Mai mult, conducerea Primăriei Capitalei refuză să ne spună câte firme au depus oferte pentru instalarea gardurilor pe linia 21, care este garanţia acestora şi dacă vor exista şi alte linii de tramvai unde se vor instala garduri.

Cea mai mare problemă este că acest proiect, de a se monta separatoare care delimitează liniile de tramvai de partea carosabilă, continuă la o scară mult mai mare, ceea ce înseamnă un impact catastrofal asupra traficului din Bucureşti.

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Fii informat cu Capital!