Compania ce detine Washington Post a anuntat, pentru prima data in 37 de ani, pierderi financiare. Desi corporatia a inregistrat un plus de 6% la incasari, nu a fost destul pentru a contracara cele 87,4 milioane de dolari oferite angajatilor pentru a se pensiona inaiante de termen, mutare facuta tot in directia reducerii din costuri. Astfel, per total, s-a inregistrat o pierdere operationala de 2,7 milioane de dolari in al doilea trimestru. Astfel, toate diviziile au inregistrat pierderi: ziarul „Washington Post”, gazetele locale, „Express”, „El Tiempo Latino” si alte publicatii au avut pierderi totale de de 96,7 milioane de dolari, in timp ce in al doilea trimestru al lui 2007 avusesera profit de 17,8 milioane de dolari.

Katharine Weymouth, CEO al The Post Co. si publicist la Washington Post spune ca „ne preocupa aceste evolutii negative din ultimele luni, ca si pe actionarii de altfel, dar privim pe termen lung. Din acest motiv am vandut o tipografie care era in pierdere, vom mai reduce si alte cheltuieli si vom investi in print si online, mai ales in produse de nisa. Cu msiguranta ca vom trece de aceasta vreme rea si vom reveni pe profit”.

In afara de publicatii, trustul The Post Co. mai detine compania de educatie Kaplan, compania de cablu tv Cable One, sase posturi tv, revistele „Newsweek”, „Slate”, precum si alte publicatii. CAun exemplu, si divizia „Newsweek” a raportat pierderi operationale de 3,7 milioane de dolari. Au mers bine in schimb Kaplan si Cable One. ca si toate ziarele americane, Washintgon Post pierde abonati vechi si contracte de publicitate in print, iar profitul din online nu este suficient pentru a acoperi aceste pierderi.

Analistul media John Morton spune ca diferentele dintre Washington Post si celelalte ziare, cu pierderi mai mici, sunt ca acesta continua sa aiba sub-redactii in fiecare stat american si chiar si peste hotare, una dintre cele mai scumpe de intretinut fiind cea din Baghdad. „Multe ziare nu mai au sub-redactii in toate statele”, spune el. Tirajul din timpul saptamanii al editiei principale din timpul saptamanii a scazut in ultimele sase luni cu 2,3%, la 631.900 exemplare, in timp ce editia de weekend pierdut 3,7%, pana la 881.400 exemplare. In acest rastimp, diviizile online washingtonpost.com, The Slate Group, The Root si altele au avut in aceasta perioada de contractie economica un plus de 4% in al doilea trimestru, pana la 29 milioane dolari.

Cifrele arata in felul urmator. In timp ce Washington Post a redus redactia de stiri de la 900 jurnalisti la putin sub 700, Chicago Tribune a redus posturile cu 500, iar New York Times a dat afara 100 de jurnalisti. Cel mai extrem caz este al patronilor de la Newark Star-Ledger, care au amenintat angajatii ca daca 200 dintre ei nu se pensioneaza inainte de termen (din totalul de 1.400), vor vinde compania.

Pe final, in ciuda situatiei financiare precare anuntate, trebuie subliniat ca materialul a fost preluat chiar din Washington Post.

Sursa: Washington Post (SUA)