Reteaua de distributie de materiale de constructii Dedeman din Bacau a inregistrat o crestere cu 35% a afacerilor in 2008 si a anuntat ca va deschide patru noi magazine pana la finele anului.

Compania a raportat pentru 2008 o cifra de afaceri de 250 milioane de euro, mai mare cu 35% compartiv cu anul 2007, cand a inregistrat o cifra de afaceri de 184,5 milioane de euro.

Dedeman si-a depasit in acest fel estimarile initiale, care prevedeau o crestere anuala de 25%, dupa primul trimestru din 2008.

Potrivit reprezentantilor companiei, afacerile Dedeman au urmat o evolutie pozitiva datorita extinderii suprafetei de vanzare cu 17.500 mp prin deschiderea celor doua magazine – Dedeman Constanta si Dedeman Botosani, respectiv a maririi si diversificarii gamei de produse.

“Conform cifrei de afaceri inregistrata in anul 2008, ne pozitionam pe al doilea loc in topul retailerilor de materiale de constructii si pentru amenajari interioare, tinta noastra fiind pozitia de lider pe aceasta piata”, a declarat Dragos Paval, presedintele Dedeman.

Patru noi magazine pana la finele lui 2009

Compania a mai anuntat ca in prima jumatate a anului in curs va finaliza lucrarile la alte trei magazine, in Bucuresti, Buzau, Iasi. De asemenea, pana la finele anului 2009 va mai fi deschis un al patrulea magazín Dedeman, reteaua ajungand astfel la 16 magazine.

“De asemenea, am demarat demersuri pentru autorizarea lucrarilor de construire pentru alte 8 locatii, in orase in care avem achizitionate terenuri. Decizia de demarare a lucrarilor va fi influentata de evolutia economiei”, a mai spus Dragos Paval

Extinderea retelei Dedeman, in 2009, va crea peste 500 locuri de munca, depasind astfel cifra de 3000 angajati.

In prezent, reteaua Dedeman are 12 magazine, strategia de extindere vizand 30 locatii pana in 2015.

Piata de Do-it-yourself va ajunge la saturatie dupa anul 2015

“Scaderea cererii pe piata constructiilor sustinuta de deprecierea monedei nationale in raport cu euro, precum si de dificultatile legate de creditare, vor amplifica efectele crizei financiare, determinand cresteri ale preturilor de vanzare pentru materialele de constructii, in vederea acoperirii costurilor. Acest fenomen se va regasi si pe piata retailului materialelor de constructii si pentru amenajari interioare”, a avertizat Paval.

Pentru anul in curs Dedeman vizeaza mentinerea cifrei de afaceri la 250 milioane euro, in conditiile scaderii consumului pentru materialele de constructie si pentru amenajari interioare precum si a cresterii competitiei.

“Avand in vedere perioada de recesiune economica, momentul in care piata de “ Do-it-yourself “ va ajunge la saturatie va fi dupa anul 2015, in conditiile unui ritm al extinderii temperat de dificultatile de finantare cu care se confrunta dezvoltatorii parcurilor de retail si ai centrelor comerciale”, a mai declarat presedintele Dedeman.

Sursa: Dedeman