Managementul privat a reușit o creștere a bugetului Spitalului Județean Târgu Jiu de la 5.8 milioane de lei în 2012 la 6.4 milioane de lei în 2013, din care la venituri proprii 163.942 lei în 2012 la 214.205 lei în 2013, iar veniturile realizate din sponsorizări au crescut cu 17,70% față de anul 2012, spun reprezentanţii firmei de management medical Tetraedru. De asemenea, cheltuielile cu medicamentele și materialele sanitare au crescut de la 6.8 milioane  în 2012 și 11.4 în 2013, adică 17,17% din bugetul spitalului. Astfel, nu mai există situaţii în care pacientul îşi cumpără singur medicația și materialele sanitare pe durata internării.

"De la preluarea managementului de către Tetraedru Medical Consulting, creșterea ICM de la 1,0422 în februarie 2012 la 1,1172 în decembrie 2013 s-a tradus într-o creștere a sumelor decontate de către Casa de Asigurări, adică spitalul va realiza venituri mai mari comparativ cu anul precedent.Anul 2013 a fost încheiat în echilibru financiar, în condițiile în care sumele contractate de Casa de Asigurări au scăzut cu 10% la nivel național, chetuielile de personal au crescut prin reîntregirea salariilor, termentul de plată către furnizori a scăzut de la 180 la 60 de zile și sumele alocate desfășurării actului medical, îndeosebi medicamentația și materialele sanitare, au crescut comparativ cu anul precedent", spun reprezentanţii companiei.

Care sunt primele lucruri pe care le face managementul privat al unui spital public? În esenţă, analizează situaţia economico-financiare și a instrumentelor manageriale care pot fi utilizate pentru organizarea eficientă a unității spitalicești.

De exemplu, la capitolul hrană: în urma analizei efectuate a rezultat, din punctul de vedere al rapidității și al cost-eficienței, că este în interesul și beneficiul pacientului externalizarea acestui serviciu. Referitor la curățenie: s-a luat în calcul normativul în vigoare și optimizarea costurilor, rezultând decizia de externalizare. La serviciul de spălătorie (deja externalizat): achiziția prin licitație publică, derulată în cursul anului trecut, a adus economii de peste 300.000 lei, economii care au putut fi dirijate spre suplimentarea sumelor cu destinație medicamente, materiale sanitare și dezinfectanți (cu o creștere semnificativă a curățeniei, securității și prevenirea infecțiilor nosocomiale).

Avantaje şi dezavantaje

În cazul acestui spital, privatizarea managementului a fost o chestiune îndelung dezbătută. Președintele Consiliului Județean, Ion Călinoiu, spunea anul trecut în decembrie: "am recurs la soluția de a externaliza managementul la spital și am reușit să rezolvăm o parte din problemele unității spitalicești, dar că sunt și dezavantaje, pentru că banu-i ochiul dracului și mă refer aici la achiziții. Eu spun clar că merge treaba atâta timp cât nu există cârdășie la cheltuirea banului și dacă este echidistanță totul e bine”. De cealaltă parte, spune directoarea spitalului, Claudia Manu, afirma tot atunci că cel ai mare avantaj al managementului privat este obiectivitatea. "Dezavantajul este că din cauza legislației nu poți veni fizic cu tot personalul de la firmă care lucrează pentru acest spital și te asistă de la distanță. Trebuie să lucrezi după regulile managementului privat și cu materialul clientului”, a precizat aceasta, potrivit pandurul.ro.

Tetraedru Medical Consult asigură managementul privat şi la Spitalul Judeţean de Urgenţe Călăraşi, de la începutul anului 2013. În luna iulie 2013, managerul spitalului, doctorul Dan Romulus Şerban şi-a dat demisia pentru că nu şi-a primit salariul la timp. În decembrie 2013, preşedintele Consiliului Judeţean Călăraşi, Răducu Filipescu, declara că este mulţumit de activitatea noului manager de spital, Mihai Nistor, alături de care a atins un obiectiv: acela de a avea câte un medic pe fiecare specialitate.

 

 

 

 

Te-ar putea interesa și: