”Decembrie, plus primele două săptămâni din luna ianuarie, au o contribuție de 50% la vânzările anuale. Dar cel mai bine funcționează partea de service. Dacă am avea, acum, cu 20% mai multe comenzi, am fi în blocaj. N am mai putea face față volumului. Nu mi doresc să fie o creștere foarte mare pe partea asta“, afirmă Mihai Ceciu, care a deschis, în septembrie 2008, primul magazin din ţară de tip consignaţie pentru ceasuri de lux, vintage sau contemporane, Horlogivm Preowned, în urma unei investiţii de 100.000 de euro.

De ce s a apucat să vândă ceasuri, dacă avea suficient de multe pe care să le repare? ”Ajută service ul din punct de vedere financiar, pentru că 2–4% din bani se întorc către atelier, care la rândul lui ajută retailul, pentru că e foarte important să ai service asigurat în România“, explică Ceciu logica mișcării. Echipa de ceasornicari are de reparat între 60 și 90 de ceasuri pe lună. Partea de service are o contribuţie de 65% la afacerile anuale ale Antic Horologivm.

Privind în perspectivă următorul an, Ceciu are motive să zâmbească:  2012 e an electoral, ceea ce înseamnă că ”se vor debloca niște bani, se vor face cadouri scumpe, atenţii”. Iar el speră să profite din plin de pe urma acestei ”situaţii”.

Dacă e să vorbească despre piaţa de ceasuri de lux în general – estimată la circa 10 milioane de euro –, Ceciu spune că „a stat, dar are în continuare un potenţial de creștere“. Anul trecut, în România, s-au vândut cu până la 50% mai puține ceasuri de lux decât până în 2008, când creșterile anuale erau de 20–30%. De asemenea, și marja de profit a rămas în urmă – a scăzut de la circa 30%, la cel mult 15%. Cele mai căutate modelele sunt în gama de preţ de până la 100-300 euro și cele din gama 1500-2500 euro.

Mihai Ceciu (37 de ani) a început afacerea Antic Horologivm, în 2004, când a deschis laboratorul de orologerie în care repară ceasuri de lux. Astăzi, firma are șase divizii diferite, dar complementare: Laboratorul Horologivm (reparații și restaurări de ceasuri de lux și pendule), Monobrand Boutique Maurice Lacroix și Swiss Watches (retail de ceasuri), Preowned (consignație), Diamandis (expertiză a pietrelor preţioase și a diamentelor) plus SuperPart (școala de ceasornicărie). În total, un business de aproape 210.000 de euro.

La nivel de preţuri, Antic Horologivm concurează pe partea de retail cu distribuitori ca Helvetansa, Cellini, Micri Gold, Galt, B&B Collection.