DE CE nu mai mănâncă chinezii KFC?

Yum Brands, compania care deţine lanţul de restaurante KFC, a anunţat că nu promoţiile, ci timpul vor duce la revenirea vânzărilor în restaurantele din China, după ce la sfârşitul anului trecut imaginea brandului a avut de suferit din cauza unui scandal legat de siguranţa alimentară.

Problema este destul de serioasă pentru compania americană ce realizează mai bine de jumătate din veniturile sale la nivel global în China. În Decembrie, după ce a apărut în presă ştirea conform căreia au fost descoperite reziduuri chimice într-o porţie de pui, vânzările s-au prăbuşit la toate cele 5.300 de fast-food-uri Yum Brands din China, majoritatea KFC. Asta deşi autorităţile n-au amendat compania după ce au efectuat o anchetă. În ultimele săptămâni, KFC a pornit o campanie agresivă de promovare, oferind bere sau îngheţată gratuit la fiecare meniu comandat, însă fără mare succes. Potrivit rezultatelor publicate recent, compania a înregistrat o scădere de 6% a vânzărilor din China în ultimul trimestru al anului trecut şi estimează venituri cu 25% mai reduse în primele trei luni ale acestui an.
“Nu putem face prea multe ca să schimbăm trendul. Avem nevoie de timp”, a declarat David Novak, CEO al Yum Brands. “Am irosi o grămadă de bani făcând acum marketing”, completează Novak. Totuşi, KFC va începe o campanie de marketing agresivă după Anul Nou Chinezesc, pe 10 februarie.