Sistemele software au devenit o componentă vitală pentru sectorul auto odată cu apariţia vehiculelor fără conducător şi a vehiculelor conectate, ceea ce creează o oportunitate pentru intrarea pe piaţa auto a unor noi actori, cum sunt giganţii din domeniul tehnologiei Apple şi Google.

'Numeroase opţiuni sunt posibile' a declarat Dieter Zetsche într-un interviu acordat trimestrialului Deutsche Unternehmerbörse, publicat vineri. Unul din scenariile posibile ar fi înfiinţarea de societăţi mixte în cadrul cărora Daimler ar produce vehicule utilizând expertiza digitală a partenerilor săi americani, a apreciat Dieter Zetsche, precizând însă că aceste comentarii au un carcater 'pur teoretic'. Zetsche a insistat însă asupra faptului că Daimler nu va permite să devină un simplu furnizor de vehicule pentru giganţii din Silicon Valley. 'Nu vrem să devenim contractori care nu nu mai au niciun contact cu clientul ci doar furnizează hardware pentru terţe părţi' a spus Zetsche.

Declaraţiile directorul de la Daimler sunt similare cu cele formulate de omologul său de la Volkswagen, Martin Winterkorn, care a făcut un apel pentru o colaborare mai strânsă cu firmele din sectorul tehnologic pentru ca viitoarele autovehicule să fie mai sigure şi mai inteligente.

AGERPRES