Sectoarele care nu fac parte din fabricaţia de vehicule, Uzina Mecanică şi Centrul de Logistică, îşi vor adapta activitatea în funcţie de solicitările clienţilor externi Dacia.

În urmă cu o săptămână, când a fost anunţată oficial această oprire a producţiei, Direcţia de Comunicare Grup Renault România a precizat că, de la sfârşitul anului 2008, pentru a face faţă crizei economice mondiale, numeroşi furnizori şi-au adaptat producţia la scăderea foarte puternică a comenzilor şi au îngheţat o parte din investiţii. În situaţia unei solicitări foarte mari din partea Uzinei Vehicule Dacia, capacitatea unora dintre furnizori este depăşită.

”Astfel, de câteva luni, gestionăm dificultăţi de aprovizionare recurente şi perturbări ale filmului de producţie, în special în ceea ce priveşte motorul K9K, unele piese pentru Duster, chedere din cauciuc pentru etanşeizare şi de culise pentru geamuri. Pentru a minimiza lipsa de piese, producţia de vehicule va fi oprită în săptămâna de Paşte pentru a permite furnizorilor să-şi refacă stocurile”, au explicat responsabilii Direcţiei Comunicare Grup Renault România.

În urma acordului dintre sindicate şi patronat, doar angajaţii care vor fi nevoiţi să întrerupă activitatea mai mult de două zile vor primi mai puţini bani la salariu.

Cei care nu vor lucra cel mult două zile vor fi trecuţi în concediu de odihnă. Cei care vor avea mai multe zile de întrerupere a activităţii vor fi consideraţi în şomaj tehnic şi vor primi 85% din drepturile băneşti.