Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate

Dacia a dat lovitura în Europa! De necrezut ce recorduri bate compania

Autor: | | 1 Comentarii | 5711 Vizualizari

Dacia este o mașină la mare căutare și un important pilon de creștere în Eruopa pentru francezii de la Renault.

Dacia rămâne atractivă pentru că este extrem de competitivă ca preţ. Costurile de producţie sunt mici la ambele uzine - şi la Mioveni şi în Maroc.

În acest context, compania Dacia avansează pe piaţa auto din Uniunea Europeană. La 11 luni a reuşit un salt de 13,5% şi le-a luat faţa unor constructori precum Nissan, Kia şi Seat.

E o creştere extrem de importantă, pentru că vine pe o stagnare a pieţei. Sunt norme mai dure privind poluarea şi vanzarile tuturor producătorilor au frânat brusc pe sfârşitul trimestrului 3, începutul trimestrului 4.

Dacia rămâne atractivă pentru că este extrem de competitivă ca preţ. Costurile de producţie sunt mici la ambele uzine - şi la Mioveni şi în Maroc.

Dacia este o maşină la mare căutare şi un important pilon de creştere în Eruopa pentru francezii de la Renault.

Înmatriculările Dacia au crescut în blocul comunitar între ianuarie şi noiembrie până la aproape 480 de mii de autoturisme. A reuşit astfel să ia faţa colegului de alianţă Nissan, dar şi celor de la Kia şi Seat. Faţă de 2017, Dacia a înregistrat o creştere a înmatriculărilor cu 13,5%. Iar cota de piaţă în Uniunea Europeana a urcat de la 3 % la 3,4%. Dacia a devenit un brand puternic al grupului Renault pe piaţa europeană şi este responsabil de 32% din vânzările grupului mamă în Uniunea Europeana după primele 11 luni.

Majoritatea maşinilor sunt vândute în Europa, dar modelul de la Mioveni ajunge, sub sigla Renault, şi în America Latină, Rusia, Africa şi Orientul Mijlociu.

Uzina românească a produs până în noiembrie 311 mii de unităţi, departe de nivelul vânzărilor din Europa. Producţia este acoperită din ce în ce mai mult de fabricile din nordul Africii.

Datele la 11 luni arată că europenii preferă maşinile germane. Topul realizat pe Uniunea Europeană e condus de constructorul auto Volkswagen, cu peste 3,2 milioane de maşini înmatriculate, urmat de Peugeot Citroen şi Renault. În procente, Renault a raportat o creştere a vânzărilor de două procente şi jumătate după primele 11 luni, în vreme ce Peugeot Citroen a realizat un salt de peste 36%.

România e pe locul 16 în Uniunea Europeană ca dimensiune a pieţei, cu un volum de 121 de mii de autoturisme noi înmatriculate în primele 11 luni. E, însă, o creştere cu 24% faţă de anul trecut. În total, în Uniunea Europeană, în primele 11 luni, au fost înmatriculate peste 14 milioane de autoturisme noi. E însă o creştere cu doar 0,8% faţă de anul trecut. Avansul a fost limitat de intrarea în vigoare a unor noi norme de poluare mai dure, din septembrie.

 

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Fii informat cu Capital!