”E clar interesul meu în ceea ce privește investițiile pe acea platformă”, admite Irina Schrotter. Mai face însă o completare: ”Trebuie înțeles că în situații de criză globală ca cea cu care ne confruntăm acum, realitatea economică și oportunitățile de investiții sunt extrem de volatile și nu așteaptă ca cineva să prindă trenul care trece prin gară”.

Creatoarea de modă atrage atenția că ”investitorii privați nu au timp să aștepte atunci când există cerere pe piață. Dacă nu găsesc deschidere într-o zonă, își mută interesul spre alte zone. De exemplu, noi acum ne orientăm spre județul Vaslui pentru extindere”. De altfel, Schrotter a deschis deja o mică fabrică de confecții în comuna Vetrișoaia, care are 63 de angajați, și are în plan să mai deschidă și alte puncte de lucru în zonă, în următoarele șase luni.

Businessul Irinei Schrotter are trei fabrici și peste 800 de angajați. Schrotter realizează grosul veniturilor din producția în sistem lohn. După 20 ani, designerul ieșean își vinde creațiile proprii în România prin șapte magazine care îi poartă numele. Mulțumită colaborării cu 44 de distribuitori străini, creațiile ei sunt vândute și prin multibranduri și boutique-uri din New York, Roma, Londra, Paris, Tokyo sau Moscova.

Cumulat, comerțul și producția de confecții i-au adus Irinei Schrotter, anul trecut, afaceri de circa 8 milioane de euro.

În România se vinde anual modă de un miliard de euro – aici intrând deopotrivă îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii livrate de producători și retaileri, fie ei români sau străini. În această estimare nu sunt luați în calcul „lohniști“ – cei care produc, sub contract, pentru branduri internaționale.