Nicoletei Hrițcu îi plac provocările și proiectele noi. Nu reface niciodată un lucru iar produsele sale de patiserie, spune ea, sunt cele mai bune din regiune. Cum a ajuns să dezvolte un business? „Cu ambiție și tenacitate“, caracteristici nelipsite la un antreprenor. Povestea a început în 2012, când a fondat o afacere inspirată din fascinanta lume a deserturilor, demonstrând că, pentru a avea succes, trebuie doar să îți alegi domeniul despre care crezi că ți se potrivește.

A pornit cu o finanțate guvernamentală pentru antreprenori debutanți și a ales să deschidă această afacere, „Cuptorul Moldovencei“, în domeniul plăcintelor și prăjiturilor de casă. A studiat atent piața înainte și spune că această nișă nu era deloc dezvoltată. A început cu 10.000 de euro, la care a adăugat 11.000 de euro, bani primiți pe un teren pe care l-a vândut, pentru a reuși să implementeze planul de afaceri. Primul laborator cu magazin de desfacere a fost inaugurat imediat după Valentin’s Day-ul din 2013. În 2015, pe cele două firme prin care deține brandul Cuptorul Moldovencei, Retro Food SRL, respectiv Cuptorul Moldovencei SRL –D, Nicoleta Hrițcu a ajuns la afaceri de 1,2 milioane de lei și profituri nete de până la 180.000 de lei. Până la finele lui 2016, antreprenoarea speră să fi atins afaceri de circa 600 de mii de euro, iar până în 2018 să raporteze o cifră de afaceri de un milion de euro.

Profil de antreprenor

Se declară un om al acțiunii și iubește ceea ce face. Îi place să construiască, să planifice, și să-și asume riscuri calculate, să facă angajări, să plătească salarii și impozite. Are 34 de ani, este căsătorită și are 2 copii. A absolvit în 2005 Facultatea de Teatru din Iași, iar în 2008 s-a ales cu o diplomă de absolvire a Facultății de Economie și Administrare a Afacerilor, specializarea Marketing. A avut mai multe joburi, în perioada 2006-2010, însă nu și-a găsit locul. Mărturisește acum că statutul de angajat nu i s-a potrivit niciodată, întrucât nu a avut libertatea de a face lucrurile așa cum simțea.

Crede ea, piața în industria alimentară pe segmentul de cofetării-patiserii este extrem de dinamică. „Potențialul este mare, dar provocările antreprenorilor sunt legate mai mult de îndeplinirea reglementărilor legale decât de creșterea standardelor. Din experiența de 3 ani pot concluziona că mediul legislativ nu este adaptat la realitatea pieței, iar la noi în România, ne dorim să fim mai credincioși decât Papa“, punctează antreprenoarea.Totodată, recunoaște că a găsit întotdeauna sprijin în reprezentanții instituțiilor de stat.

Planuri și investiții

Acum, Nicoleta Hrițcu implementează un proiect de 100.000 de euro, care presupune investiții în echipamente și utilaje pentru un laborator nou, specializat pe patiserie. Prin urmare, până la finalul lui 2017, ieșeanca se va mândri cu două laboratoare și patru magazine proprii de desfacere. Iar planurile nu se opresc aici. Pe termen mediu, vrea să pună temeliile unei fabrici de biscuiți, pe care speră să o aibă construită până în 2020. La Cuptorul Moldovencei, zilnic calcă pragul peste 500 de persoane, iar prețul mediu cheltuit este de 23 de lei. Printre preferințele lor se numără plăcintele cu vișine, sărățele cu brânză de burduf și prăjiturile de casă.

Te-ar putea interesa și: