În plină criză financiară, investiţiile în bijuterii de lux pot părea un moft. Nu şi pentru cunoscători. Alese cu grijă, ele se dovedesc plasamente rentabile, cu o marjă de profit de 10%-50%. Te poţi plictisi de o bijuterie de lux pe care ai purtat-o doar de două ori în 20 de ani? Cunoscutul creator de modă Calvin Klein şi fosta sa soţie Kelly ar putea răspunde scurt: da. Ei au vândut prin casa de licitaţii Sotheby’s, acum doi ani, la New York, un set format dintr-un c
În plină criză financiară, investiţiile în bijuterii de lux pot părea un moft. Nu şi pentru cunoscători. Alese cu grijă, ele se dovedesc plasamente rentabile, cu o marjă de profit de 10%-50%.
Te poţi plictisi de o bijuterie de lux pe care ai purtat-o doar de două ori în 20 de ani? Cunoscutul creator de modă Calvin Klein şi fosta sa soţie Kelly ar putea răspunde scurt: da. Ei au vândut prin casa de licitaţii Sotheby’s, acum doi ani, la New York, un set format dintr-un colier de perle, purtat prin anii ‘30 de Regina Mary a Marii Britanii, un pandativ Cartier şi cercei Van Cleef & Arpels având montate perle naturale şi diamante. Bijuteriile făcuseră parte din colecţia ducesei de Winsdor şi au fost cumpărate de cuplul Klein, în urmă cu 20 de ani, pentru 1,2 milioane de dolari. În numai două decenii, valoarea lor aproape s-a triplat, în 2007 casa Sotheby’s obţinând pentru ele 3,1 milioane de dolari.
Reţeta lui Klein poate fi folosită şi de românii pasionaţi de astfel de achiziţii, asimilate obiectelor de artă. În România, sunt disponibile vreo zece case de bijuterii de lux, principalii distribuitori fiind MicriGold, Helvetansa, Chronolink şi Sodo Migliori.
Pentru a se ridica la nivelul unei investiţii, accesoriul de lux trebuie să facă parte dintr-o colecţie a unei case de bijutieri recunoscuţi, să fie unicat sau realizată în ediţii limitate şi, nu în ultimul rând, să înglobeze diamante, perle sau alte pietre preţioase. Timpul, de asemenea, creşte valoarea bijuteriilor.
Bugete de zeci de mii de euro
„În privinţa tendinţelor, clienţii sunt, în continuare, interesaţi de bijuteriile din aur alb şi preferă, în acest an, pietrele colorate, precum ametistul, explică Daniela Filip, director de marketing al Helvetansa. Practic, şi în privinţa bijuteriilor, sunt reflectate tendinţele din modă“.
Adrian Stoican, Helvetansa
Cei 4 mari „C“ ai unui diamant
CLARITATEA Reprezintă gradul de puritate a diamantului, limpezimea acestuia.
CULOAREA Nuanţele intense sunt ţinute la mare preţ. Cea mai scumpă culoare: rozul.
CARATELE Greutatea (un carat reprezintă 0,2 grame) creşte preţul pietrei.
CIZELAREA Pietrele cu tăietură rotundă reflectă cel mai bine lumina.
50,3 milioane de dolari este preţul celei mai scumpe colecţii de bijuterii, Winsdor
Piese celebre
Diamantul Wittelsbach
Diamantul de culoare albastră datând din secolul al XVII-lea s-a remarcat prin raritatea culorii, mărime şi provenienţa regală.
Safirul Rockefeller
COLECȚII DE TOP
Colecţia casei de bijutieri Dior
Colecţia Mikimoto