Primăria București a demarat un program de denumit „Eco-voucher în schimbul unui autovehicul uzat”. Au fost acceptate în program 5.000 de persoane, dar nu toate vor primi vouchere. Motivul este simplu, un articol din Regulament care nu a fost citit de participanți. În regulament se precizeză că documentele se încarcă pe aplicația PevAuto în termen de 10 zile, însă documentele trebuie depuse și în format fizic la Centrul de Informare și Documentare pentru Relația cu Cetățenii pe adresa Bd. Regina Elisabeta nr.42, sector. 5. CIne nu a citit regulamentul rămâne astfel fără mașină și fără bani. 

Foarte important, documentele se depun în maxim 10 zile de la data radierii din circulație a autovehicului uzat, fără a se depăși termenul de 90 de zile.

Cei care au mers la Centrul de Informare și Documentare pentru Relația cu Cetățenii să depună dosarele după 10 zile li s-a transmis că nu vor primi vouchere deoarece nu s-au încadrat în termen. 

Primăria a  trimis pe 31 ianuarie un comunicat în care amintește că termenul limită pentru depunerea dosarelor este 21 februarie. Mulți nu au aflat încă că dosarele trebuie depuse și în format fizic, drept dovadă la centrul mai sus mențioanat este pustiu. 

Primăria nu uită se menționeze faptul că toate demersurile pe care proprietarii de autovehicule uzate, acceptați în Program, le vor intreprinde, vor fi realizate cu respectarea strictă a regulamentului „Programului de stimulare a eliminării din traficul bucureștean a autovehiculelor cu grad ridicat de poluare, prin acordarea de eco-vouchere”, aprobat prin DPG nr.1823/2018.

Astfel, degeaba și-au casat mașinile și au depus documentele online deoarece nu au mers să le depună în timp util la centrul mai sus menționat. Din 5.000 de persoane acceptate în program doar câteva zeci au depus în timp util, conform angajaților de la Centrul de Informare și Documentare pentru Relația cu Cetățenii. Aceștia vor primi 3 vouchere în valoare de 3.000 de lei cu care își pot achiziționa o mașină nouă sau electronice și electrocasnice. 

REACTIA PRIMARIEI

 

Titlul articolului care vizeaza programul de eco-vouchere, derulat de Primaria Municipiului Bucuresti, dezinformeaza si contine informatii false, care denigreaza atat activitatea Primariei Municipiului Bucuresti cat si numele Primarului General, Gabriela Firea, avand ca unic scop popularizarea incorecta a unui material asa-zis de presa, dar care se abate grav de la Codul Deontologic al jurnalistilor.

In interiorul articolului se explica apoi ca Primaria Bucuresti a demarat un program de denumit „Eco-voucher in schimbul unui autovehicul uzat”. Au fost acceptate in program 5.000 de persoane, dar nu toate vor primi vouchere”, pentru ca UN ARTICOL DIN REGULAMENT NU A FOST CITIT DE PARTICIPANTI!!!”

Pentru corecta informare a opiniei publice precum si pentru edificarea autorului textului, va informam ca nici o campanie sau program – indiferent de organizator – nu se poate desfasura fara un REGULAMENT, care stabileste conditiile de desfasurare/participare la evenimentul respectiv.

Fundamentarea unui material de presa care aduce acuzatii pe baza argumentului ca „regulamentul nu a fost citit de participanti” este nejustificata, tendentioasa si dezinformeaza grav cetatenii de buna credinta care participa la acest program.

Referitor la regulamentul „Programului de stimulare a eliminarii din traficul bucurestean a autovehiculelor cu grad ridicat de poluare prin acordarea de eco-vouchere”, reamintim ca, potrivit articolului 20 din Regulamentul Programului, dosarele cu documentele solicitate in vederea obtinerii eco-voucherului se depun la Centrul de Informare si Documentare pentru Relatia cu Cetatenii sau se inainteaza prin servicii postale, cu confirmare de primire/curierat, pe adresa bd-ul Regina Elisabeta nr. 42, sector 5, in maxim 10 zile de la data radierii din circulatie a autovehiculului uzat, fara a se depa?i termenul de 90 de zile prevazut pentru casarea si radierea din circulatie a autovehiculului uzat.

Precizam ca toti proprietarii de autovehicule uzate care s-au inregistrat in Program si care ulterior au fost acceptati in baza indeplinirii conditiilor de eligibilitate, au confirmat prin formularul de inregistrare faptul ca au citit Regulamentul Programului.

 

Primaria Municipiului Bucuresti a asigurat o mediatizare corespunzatoare a Programului atat prin intermediul mass-media cat si prin publicarea informatiilor pe site-ul oficial al institutiei.

Comisia constituita la nivelul Primariei Municipiului Bucuresti pentru elaborarea Regulamentului a prevazut termenul de 10 zile de la data radierii din circulatie a autovehiculului uzat pentru depunerea dosarului, in scopul de a evita aglomerarea la sediul Registraturii PMB, la finalizarea perioadei prevazute pentru casarea si radierea din circulatie a autovehiculului uzat, respectiv a celor 90 de zile.

Conform evidentelor Primariei Municipiului Bucuresti, pana in prezent un numar de 11 dosare au fost depuse cu nerespectarea termenului de 10 zile de la data radierii din circulatie a autovehiculului uzat.

Primaria Municipiului Bucuresti are in vedere reanalizarea situatiilor in cauza tinand cont de faptul ca proprietarii autovehiculelor uzate au indeplinit conditiile de eligibilitate si au realizat casarea si radierea autovehiculelor, ceea ce conduce la indeplinirea scopul Programului de eliminare a autovehiculelor cu grad ridicat de poluare din traficul bucurestean.

Decizia cu privire la modul de solutionare a cazurilor identificate va fi comunicata cat mai curand posibil.

Te-ar putea interesa și: