Dacă, în urmă cu două luni, şantierul era la 40% din graficul lucrărilor, acum este la aproape 70%, ceea ce înseamnă un progres de 30% în două luni şi dă speranţa că la finele anului tronsonul va fi gata.
Cu toate acestea, clipul de mai jos arată că sunt încă porțiuni unde lucrările nu sunt în stare atât de avansată.
<iframe src="http://www.youtube.com/embed/gHt6WjErUm4" frameborder="0" height="349" width="560"></iframe>
Autorităţile spun că pe şantier se lucrează cu un efectiv de 350 de muncitori, două staţii de concasare şi 484 de utilaje. Cele 14 poduri şi pasaje sunt finalizate în proporţie de 83%, iar podeţele de pe traseu – 99%.

Primele discuţii despre necesitatea construirii autostrăzii bănăţene au demarat înainte de 2007, după care au urmat perioade lungi de tergiversări până la stabilirea finală a traseului arterei paneuropene, deoarece era prea aproape de reţelele electrice, de tunelurile feroviare, care s-ar fi putut surpa, şi de bazinul redresor al Apelor Banat de la Hitiaş, care reglează debitele râurilor Timiş şi Bega, în caz de inundaţii.

De asemenea, au existat probleme de expropriere şi despăgubiri ale proprietarilor ce aveau terenuri pe traseul autostrăzii, iar descărcarea arheologică a mai întârziat lucrările cu mai bine de jumătate de an.

Autostrada va lega România de Europa Occidentală, iar porţiunea din vest a coridorului IV paneuropean va face legătura între Sibiu – Lugoj – Timişoara – Arad – Nădlac, spre Ungaria.

Autostrada Timişoara – Arad va costa circa 200 de milioane de euro şi va fi finanţată de Banca Europeană de Investiţii, iar Guvernul României va contribui cu circa 70 de milioane de euro.
DEZBATERE: Date fiind ultimele imagini, credeți că autostrada Arad – Timișoara va fi gata până în decembrie?