De la o piaţă care rula în 2008 peste un miliard de euro s-a ajuns la circa 350 mil. euro în acest an, după o scădere cu 45% a numărului de firme din domeniu şi disponibilizarea a 48% din angajaţii acestui sector. După această contractare, lucrurile nu s-au aşezat nici pe departe pe un făgaş normal. Anul viitor, piaţa ar putea fi şi mai afectată în contextul în care programul de reabilitare termică a blocurilor vechi nu mai dispune de fondurile anilor trecuţi.
Soluţia salvatoare stă tot la stat. Producătorii din domeniu s-au zbătut în ultimii ani pentru a promova un program care ar trebui să funcţioneze ca „rabla“ pentru maşini.
„Programul «Fereastra Termoizolantă» se bazează pe subvenţionarea a 50% din valoarea de investiţie presupusă de schimbarea vechilor ferestre cu unele de tip termopan. Capacitatea de absorbţie a acestei pieţe ar fi de 500 mil. euro, volum care ar putea readuce pe linia de plutire un sector bătut de soartă. Statul şi-ar recupera banii din eliminarea muncii la negru, pentru că beneficiarii nu pot obţine subvenţia dacă nu au facturi, dar şi din taxele şi impozitele pe care le plătesc producătorii şi furnizorii. Toţi ar avea de câştigat“, a declarat Valentin Petrescu, preşedintele Patronatului Producătorilor de Tâmplărie Termoizolantă.
Până când statul va hotărî dacă întinde sau nu o mână de ajutor acestei industrii, producătorii de termopane se luptă pe o piaţă restrânsă şi puternic concurenţială.