Anul acesta, industria locala de relatii publice va fi supusa celui mai dificil test de performanta, avand drept criterii de evaluare calitatea si eficienta serviciilor oferite, spun reprezentantii 4 ACE.

Actualul context economic, dominat de scaderea credibilitatii companiilor pe pietele de desfacere, dificultatile in relationarea dintre angajator si angajat, nevoia acuta de promovare si sustinere a produselor si serviciilor companiilor intr-un cadru cat mai adecvat, va directiona industria PR-ului romanesc catre o noua etapa de dezvoltare, de aceasta data, axata in special pe calitatea si eficienta serviciilor prestate, potrivit agentiei 4 ACE-pr&publicity.

Daca pana acum agentiile de relatii publice erau obisnuite sa ofere companiilor serviciile standard care de cele mai multe ori se reduceau la transmiterea unui comunicat de presa sau organizarea unor evenimente, fara a lua neaparat in calcul gradul ridicat de eficacitate al serviciilor prestate si amortizarea investitiilor alocate de catre companie, anul acesta criza va orienta specialistii de relatii publice catre solutii noi de promovare, gandite individual pentru nevoile fiecarei companii.

„De aceasta data, criza financiara va face diferenta intre agentiile care au o expertiza relevanta in domeniu si pot cu usurinta sa se adapteze noului context economic, care impune standarde noi de calitate si eficienta ridicata, si agentiile care au intrat recent pe piata si supravetuiesc mai greu”, a declarat Elena Olteanu, director general 4 ACE.

In luna ianuarie, reprezentantii agentiei 4 ACE estimau ca piata de relatii publice se va mentine pana la sfarsitul anului la un nivel cel putin similar cu cel din 2008, existand chiar un potential de crestere de pana la 10%, pe fondul afluxului de noi clienti, care din nevoia de credibilitate si optimizare a costurilor se vor orieta catre PR, in detrimentul publicitatii.