Cu un simplu click, poți umple rapid un coș cu alimente. Comanda se plasează ușor și diferă în funcție de metoda pe care o alegi: fie plasezi comanda către o firmă care se ocupă cu astfel de cumpărături și le livrează în câteva ore la dominciliu, fie apelezi la magazinele proprii ale retailerilor, aceștia din urmă lucrând cu firmele de curierat.

Care sunt diferențele? Ei bine, în cazul unei firme specializate, costurile cu livrarea sunt puțin mai ridicate. De exemplu, pentru București, taxa de livrare este de 40 – 50 de lei dacă se livrează comanda între orele 9.00 și 21.00 și crește cu 30% pentru comenzile care depășsesc acest interval orar. Avantajul este că puteți selecționa produsele din mai multe magazine, cu certitudinea că vor fi livrate în aceeași zi.

De cealaltă parte, retailerii din industria alimentară, care și-au deschis propriile magazine online, au contracte cu firmele de curierat, iar taxele de livrare sunt puțin mai mici. Carrefour sau Cora au început să experimenteze deja, de ceva timp, acest proces, intenția de a investi în online anunțând-o și alți retaileri.

Până una alta, ultimele informații transmise ce Carrefour se referau la o reducere a taxei de livrare, astfel: ”pentru comenzi între 0,01 lei și 149,99 lei reducem taxa de livrare de la 30 lei la 20 lei; pentru comenzi între 150 lei și 299,99 lei reducem taxa de livrare de la 15 lei la 10 lei; pentru comenzile ce depășesc 300 de lei livrarea este gratuită”.

În același timp, s-a înlocuit taxa de lichide suplimentare (aplicată la peste 50 kg) cu taxa de greutate (aplicată la peste 60.99 kg), astfel că pentru comenzile de până la 60.99 kilograme, nu se va percepe nici o taxă de greutate. În schimb, pentru comezile ce depășesc acest prag, fiecare kilogram suplimentar va fi taxat cu 1 leu.