Marcile Continental detin in prezent o cota de 27% din piata romaneasca a anvelopelor, afirma surse ale companiei. Conducerea companiei spera insa intr-o crestere a acestei cote cu aproximativ zece procente in urmatorii ani. Fabrica din Timisoara este a doua ca marime din regiune, dupa cea de la Otrokovice, Cehia, care produce 12 milioane de anvelope anual. Continental AG detine aproape 55% din pietele din Cehia si Slovacia, 28,3% din piata ungara si 8,8% din cea poloneza.
Interesul firmei germane pentru Romania a capatat contur in septembrie 1998, atunci cand, la Strasbourg, reprezentantii Continental AG au participat la forumul „A reusi in Romania”, organizat de firma de consulting Hans & Craja. Rezultatele discutiilor purtate intre reprezentantii Continental si cei ai Romaniei nu au intarziat sa apara. Desi initial existau trei variante pentru o astfel de investitie – Ungaria, Lituania sau Romania – actualul director pentru Romania al concernului german, Bernadette Haussman, a reusit sa incline balanta in favoarea investitiei de la Timisoara. Astfel, in ianuarie 1999, Continental AG a achizitionat prin licitatie doua active de la Uzina Mecanica Timisoara (UMT), constand in doua hale si un teren de 170.000 metri patrati. In urmatoarele zece luni, constructia spatiilor de productie si depozitare a fost finalizata. Dar tocmai cand trebuiau aduse utilajele, legislatia in materie de facilitati fiscale pentru investitori s-a schimbat, punand in pericol investitia deja inceputa la Timisoara. Patru luni mai tarziu, in primavara anului 2000, Guvernul Romaniei a acceptat sa mentina facilitatile pentru cei care deja le-au obtinut, asa cum era cazul Continental AG. In iunie 2000, pe poarta fabricii Continental Automotive Products iesea prima anvelopa Continental produsa in Romania.
Piata romaneasca este prea mica pentru nemti
Pe piata europeana, Continental AG este al doilea producator de anvelope, dupa Michelin, iar pe piata mondiala al patrulea, dupa Michelin, Good Year si Bridgestone. Cifra de afaceri a companiei germane in anul 2000 este estimata la aproximativ 18 miliarde de marci germane.
In ceea ce priveste piata romaneasca, reprezentantii companiei sustin ca aceasta este mult prea mica pentru productia de anvelope de la Timisoara. „Nu vom face o competitie agresiva. Pentru capacitatea fabricii, piata romaneasca este mult prea mica. De aceea noi vom trimite la export cea mai mare parte a productiei”, a declarat Stephan Kessel, presedintele Consiliului de Administratie al grupului, la inaugurarea fabricii din Timisoara. Pentru primul an de functionare, Continental Automotive Products a estimat o productie de 35.000 de anvelope pe zi, destinate in totalitate exportului. Piata interna va fi abordata abia incepand cu anul viitor, cand productia zilnica va depasi 50.000 de anvelope.