”Consiliul Concurenţei a constatat, în urma analizei, că tranzacţia  Carrefour Nederland BV – Billa poate conduce la consolidarea poziţiei Carrefour pe piaţa comerţului cu amănuntul de produse alimentare şi nealimentare de consum curent, prin magazine de tip supermarket, hypermarket, magazine de tip discount şi alte magazine similare (cum ar fi magazinele de proximitate sau de cartier) din zona geografică Brăila”, reiese dintr-un comunicat al Consiliului. Mai mult, Consiliul şi-a exprimat îngrijorările de ordin concurenţial pe această piaţă cu privire la reducerea posibilităţilor de alegere ale consumatorilor.

”Consiliul Concurenței lansează spre dezbatere publică angajamentele formulate de Carrefour Nederland BV pentru a elimina preocupările legate de concurență identificate în contextul achiziţiei reţelei Billa. Angajamentele propuse de Carrefour constau în cesionarea a trei supermarketuri active pe piaţa din Brăila, respectiv două magazine Carrefour Market si un magazin Billa. De asemenea, Carrefour s-a angajat să nu se implice în activităţile cesionate decât după trecerea unei perioade semnificative de 10 ani”, se mai arată în comunicatul Consiliului.

După analiza observaţiilor formulate de către terţi, Consiliul Concurenţei poate solicita părţilor modificarea propunerilor şi poate decide acceptarea sau respingerea angajamentelor. Autoritatea de concurenţă va verifica îndeplinirea angajamentelor de către Carrefour. (Consiliul Concurenţei invită persoanele fizice sau juridice interesate să trimită observaţii cu privire la angajamentele propuse de către Carrefour până la data de 17 iunie 2016).