Ministrul român al transporturilor, Radu Berceanu şi omologul său bulgar Petar Mutafchiev, au avut astăzi, 24, februarie o întâlnire de lucru având ca principale teme construcţia podului de la Calafat-Vidin, blocul funcţional de spaţiu aerian comun, proiectul privind îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie pe sectorul comun româno-bulgar al Dunării şi construcţia de noi poduri peste Dunăre. Conform oficialului român, “România va face toate demersurile necesare pentru a termina cât mai repede lucrările de transport rutier şi feroviar la care s-a angajat. Până la 31 martie, va avea loc o întâlnire tehnică în care se va stabili modalitatea în care firma care construieşte podul de la Calafat-Vidin să aibă acces la o suprafaţă mai mare de teren pe partea românească.”

 

A fost dezbătut şi subiectul “Blocului funcţional de spaţiu aerian comun”, stabilindu-se ca România să fie lider în cadrul acestui bloc multifuncţional, urmând ca cele două ţări să realizeze împreună un demers comun către Uniunea Europeană, în vederea obţinerii unei finanţări de 2,5 milioane de euro. Un alt proiect adus în discuţie în cadrul întâlnirii a fost construcţia a două noi poduri peste Dunăre, precum şi inaugurarea a două noi curse de feribot între localităţile Nicopole-Târgu Măgurele şi Călăraşi – Silistra. “Urmează să pregătim un proiect comun româno-bulgar în care să ne exprimăm acordul pentru construcţia unui pod la Bechet-Oreahovo, în care partea română să aibă iniţiativa şi la Călăraşi-Silistra, în care partea bulgară să aibă iniţiativa”, a declarat ministrul Radu Berceanu.

 

Din nefericre, până atingerea dezideratului de a avea trei noi poduri peste Dunăre, partea română are mari probleme în construirea părţii sale din proiectul primului pod, cel de la Calafat. Conform cotidianului Evenimentul Zilei, deşi bulgarii au început deja construcţia, infrastructura de acces la podul peste Dunăre pe partea românească ar putea rămâne în aer din cauza unor probleme legate de selectarea consultantului şi a constructorului.