Acum doi ani, unul dintre cei mai mari producatori de PC-uri din lume, Compaq, a intrat pe piata romineasca. Produsele firmei erau prezente i Rominia ica din 1991, isa numai la nivel de reseleri, compania nefiind prezenta direct pe piata romineasca. Pulsul pietei locale nu se cunoaste. Activitatea distribuitorilor romini era coordonata din Germania, PC-urile Compaq fiind considerate prea scumpe pentru buzunarele rominilor, iar puterea de cumparare a acestora mult prea mica.
in 1996, corporatia a decis sa-si schimbe strategia de abordare a pietei, trecind de la productia si furnizarea de PC-uri pentru utilizatorii „casnici” la oferirea unei game mai largi de servicii IT, i special pentru companiile si institutiile care doresc sa se tehnologizeze.
in Rominia functiona ica din 1993 o divizie a Digital Equipment Corporation, companie care a fost cumparata de Compaq i 1998. Reasezarea i cadrul corporatiei a segmentelor de piata vizate a facut ca piata romineasca sa fie luata i calcul. Daca i ceea ce priveste PC-urile nu era rentabila vinzarea lor i Rominia, zona de servicii si solutii informatice constituia un segment de piata neexploatat, care oferea resurse importante pentru activitatea Compaq. Asa ca ifiintarea filialei rominesti a venit de la sine. in 1998, Compaq Computer Rominia a fost iregistrata la Registrul comertului.
Serviciile au adus cei mai multi bani
Desi preturile promovate la nivel de corporatie au permis Compaq sa aduca i Rominia calculatoare la un pret agresiv fata de celelalte produse brand-name, vinzarile de PC-uri nu au reprezentat i 1999 decit 34,5% din cifra de afaceri.
Asa-zisul „razboi al preturilor”, declansat i Rominia, pe aceleasi coordonate pe care Compaq le-a ales si pentru Occident cu citiva ani i urma, nu a atras prea multi cumparatori individuali.
Noua orientare a companiei a facut ca cei mai multi dintre cei 30 de milioane de dolari, cifra de afaceri declarata pentru 1999, sa provina din zona de solutii si servicii pentru itreprindere.
PC-urile Compaq nu sunt vindute direct de catre firma, ci numai prin distribuitori. 38,3% din cifra de afaceri este realizata prin intermediul partenerilor. L