„Anul 2021 nu arată prea bine”, a declarat Vitaly Dokunikhin pentru Bloomberg într-un interviu. „Pe fondul așteptărilor cu privire la o cerere scăzută, se duc discuții tehnice despre reduceri suplimentare.”

O reducere suplimentară a numărului de noi foraje sugerează că companiile petroliere din Rusia sunt deosebit de sceptice cu privire la o revenire rapidă a cererii de produse, în ciuda faptului că ministrul Energiei, Alexander Novak, a spus recent că se așteptă ca cererea să revină la nivelurile pre-pandemice până în al doilea trimestru al anului viitor. „Inventarele acumulate în al doilea trimestru scad treptat și vedem că iulie și august au fost primele 2 luni în care stocurile au scăzut. Scăderea s-a ridicat la aproximativ 45 milioane de barili în august și 34 milioane de barili în iulie”, a spus Novak in septembrie.

Nu toată lumea este pesimistă. Un director Fitch Ratings din Rusia, de exemplu, a declarat pentru Bloomberg că nu s-a luat încă nicio decizie cu privire la planurile de foraj din 2021, adăugând că producătorii locali au fost flexibili atunci când a fost nevoie.

Cu toate acestea, Dmitry Marinchenko a recunoscut că, revenirea cererii de petrol a fost lentă și OPEC + ar trebui să își prelungească planul de reducere a producției de 7,7 milioane bpd în loc să îl relaxeze cu încă 2 milioane de barili începând cu luna ianuarie. Acest lucru ar avea un impact negativ asupra planurilor de foraje, scrie Neftegaz.ru.

Deocamdată, poziția oficială este pentru reducerea limitelor de producție, în ciuda rapoartelor potrivit cărora Arabia Saudită se gândea să mențină în continuare nivelul actual de producție și după luna decembrie a acestui an.

„În prezent, în ciuda celui de-al doilea val de pandemie din mai multe țări, eu și colegii mei continuăm să fim optimiști și ne așteptăm să putem crește treptat producția conform acordului fără a afecta piața”, a scris Alexander Novak într-un articol pentru Politica energetică, publicația Ministerului Energiei.

Cu toate acestea, incertitudinea rămâne sporită, tocmai din cauza creșterii vertiginoase a numărului infecțiilor în unele părți ale lumii, în special în Europa. Chiar dacă nu este cea mai mare piață de import de petrol, revenirea la blocaje ar afecta comerțul internațional și, prin urmare, cererea de petrol.