”Lipsa unor proiecte importante pentru segmentul feroviar românesc ne determină să ne dorim să fim mult mai activi pe plan extern”, spune Ștefan Roșeanu, senior partner Club Feroviar, societate care oferă consultanță de afaceri și expertiză pe piața feroviară. Cele trei companii vor participa săptămâna viitoare (între 8 și 10 martie) la EURASIA 2012, la Istanbul, unde vor face parte din cei peste 150 de expozanți.
Remarul 16 Februarie (Cluj Napoca), unul dintre producătorii locali de material rulant, a avut afaceri de circa 18 milioane de euro în 2011, cu 16% mai mult față de 2010. În acest caz, creșterea s-a datorat tocmai proiectelor de investiții ale CFR Călători, operatorul național de transport pe calea ferată. 
De altfel, potrivit lui Roșeanu, mare parte din rețeaua de cale ferată din România se află într-o stare avansată de degradare și necesită reparații capitale. În cifre, ar trebui să se investească în jur de 500 mil. euro anual, în următorii ani. La fel stau lucrurile și în ceea ce privește materialul rulant la CFR Călători și CFR Marfă: mai mult de jumătate dintre vagoane și locomotive sunt expirate.