Cifrele brute ne arată că Facebook are, în prezent, circa 800 milioane utilizatori, în timp ce Yahoo are aproximativ 275 milioane. La o primă vedere, este de înțeles de ce Facebook este evaluată la o sumă mai mare decât Yahoo, însă diferența pare a fi exagerată.
Un lucru evident este acela că Yahoo a pierdut prim-planul pe care îl avea la începutul anilor 2000. Prezentă în piață din 1997 cu cel mai bun servici de email gratuit de la momentul respectiv, Yahoo a intrat în secolul 21 cu un avans considerabil în fața competitorilor. Din păcate, nu a reușit să țină pasul cu explozia tehnică din perioada următoare. Cea mai puternică lovitură a primit-o de la Google, care a lansat serviciul gmail cu o interfață simplă și spațiu mai mare de stocare. Gmail a fost lansat în 2007, la aproape zece ani după Yahoo, dar a reușit să adune, până în prezent, 260 de milioane de utilizatori.
Facebook a fost lansat în 2004 și a ajuns la 100 milioane utilizatori în 2008. După care a urcat accelerat, numărul fiind de opt ori mai mare după trei ani. În octombrie 2007, Microsoft a cumpărat 1,6% din Facebook pentru 240 milioane dolari, estimând deja compania la 15 miliarde dolari. Trei ani mai târziu, în noiembrie 2010, compania era evaluată la 41 miliarde dolari, conform datelor din piața secundară americană, și depășea deja eBay în valoare.
Conform datelor vehiculate în prezent de presa internațională (care citează surse apropiate companiei), Facebook ar trebui să devină companie publică anul viitor, iar suma care ar trebui obținută în urma ofertei publice inițiale este de 10 miliarde dolari. Iar evaluarea urcă astfel la 100 miliarde dolari.
Yahoo este listată din 1996, încă dinainte de a deveni cunoscută la nivel mondial. În prezent, valoarea de piață a companiei este de circa 20 miliarde dolari, la prețul de 15,7 dolari pe acțiune. Evaluarea de 25 miliarde dolari vine din prețul pe care prețul pe care consorțiul format din Blackstone Group, Bain Capital, chinezii de la Alibaba Group și japonezii de la Softbank Corp este dispus să îl plătească pentru a achiziționa 40% din companie, respectiv 20 de dolari pe acțiune.
Suma nu este foarte mare dacă luăm în calcul oferta de preluare ostilă pe care Microsoft a înaintat-o acționarilor Yahoo în primăvara lui 2008, în valoare totală de 47,5 miliarde dolari. De atunci însă criza a lovit pe toată lumea, inclusiv companiile din IT. Iar Yahoo a intrat într-un con de umbră, prima scenă fiind dominată de giganți precum Google, Apple și Microsoft, la care s-a adăugat și Facebook.
Este corectă evaluarea din prezent, care indică un Facebook de patru sau chiar cinci ori mai valoros decât Yahoo? Probabil vom afla anul viitor, când compania lui Zuckerberg va deveni publică. Deocamdată putem doar spune că Yahoo are utilizatori ce par mai stabili decât cei ai Facebook (cu avantajul de a-și fi creat propriul „public” în ultimii 14 ani).  Iar Facebook are încă de rezolvat câteva probleme legate de datele private ale utilizatorilor, date care fac obiectul unui control de către autoritatea de profil din SUA (Facebook este acuzată că ar fi oferit date private și informații despre comportamentul utilizatorilor unor companii care s-au folosit de acestea în campanii publicitare). Dat care au fost oferite fără acordul utilizatorilor.