Coca-Cola Hellenic, cel mai mare îmbuteliator de băuturi răcoritoare de pe piaţa din România, a înregistrat o scădere cu 12% a vânzărilor autohtone, după ce în 2008 raportase o creştere aproape egală, de 11 procente.

Potrivit raportului oficial, compania a vândut în România 174,1 milioane de navete.

„Mediul economic din România rămâne extrem de dificial, ţinând cont de creşterea şomajului. Cu toate acestea, aveam o viziune optimistă pe termen lung pe piaţa locală şi ne îndreptăm investiţiile spre eficientizare, pentru a ne spijini business-ul de anul acesta”, se arată în raportul companiei.

Compania a mai subliniat că leul s-a depreciat anul trecut faţă de euro de la un curs mediu de 3,69 lei/euro în 2008 la 4,23 lei/euro în 2009.

Veniturile totale ale Coca-Cola Hellenic au scăzut în 2009 cu 6%, de la 6,98 miliarde euro la 6,54 miliarde euro, însă profitul operaţional a crescut cu 41%, la 638,8 milioane euro.

Coca-Cola HBC, al doilea mare îmbuteliator de produse Coca-Cola la nivel mondial, deţine în România patru fabrici, la Iaşi, Timişoara, Ploieşti şi Vatra Dornei, după ce anul trecut a închis unitatea de producţie  de la Oradea, pentru eficientizarea activităţii.