Pasiunile comune sunt cele care îi adună într-un club elitist pe oamenii de afaceri români. Pentru a intra în cercul exclusivist este însă nevoie de mai mult decât de conturi generoase.

De două ori pe lună, Radu Ioan Tudorache (35 de ani), unul dintre acţionarii grupului de firme de sub umbrela Newarch Investments, părăseşte biroul din care conduce afacerile familiei sale pentru o întâlnire la club. Acolo, la Yacht Club Regal Român (YCRR), cea mai veche asociaţie de acest tip din România, discută nu doar despre subiectul care îi face mare plăcere, navigaţia, ci şi despre business. Statutul de „membru“ al clubului elitist este acordat doar celor „cu o anumită ţinută de business“.

160-30958-lamunca....jpgPrezenţa în topul celor mai bogaţi români sau posesia unui iaht nu reprezintă argumentele esenţiale pentru acceptarea unui nou membru în club. Urmând modelul Yacht Club de Monaco, şi în clubul românesc sunt necesare recomandări din partea a doi membri şi aprobarea consiliului director (din care face parte, printre alţii, şi Ernest Popovici, fondatorul casei de avocatură Popovici, Niţu şi Asociaţii şi preşedinte al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile). Numele celor aproape 200 de membri ai clubului nu este public, iar taxa de intrare este confidenţială. „Este un club discret. Un mediu în care te simţi bine discutând cu oameni cu aceeaşi pasiune şi din aceeaşi categorie socială“, motivează Radu Tudorache, membru al consiliului director al YCRR.

În golf e ca în afaceri: trebuie să ai o strategie şi o ţintă

Cardul de membru al Clubului Diplomatic Bucureşti îi oferă lui Ioan Marius Ivan, cofondatorul companiei producătoare de lacuri şi vopsele Düfa România, posibilitatea de a se bucura de pasiunea pentru golf alături de prietenii şi partenerii săi de business.

Omul de afaceri practică de opt ani acest sport, pe care l-a descoperit în timpul unei vacanţe în străinătate. „În sezon, joc golf de patru-cinci ori pe lună la club“, spune el. În trecut, un manager român putea fi zărit cu greu printre membrii elitistei comunităţi de golf. Printre cei care discută cu plăcere despre afaceri pe terenul de golf se numără Viorel Cataramă, Mişu Negriţoiu, Dinu Pescariu şi Robert Rekkers, director general la Banca Transilvania. Practicant al acestui sport de peste 12 ani, Rekkers spune că atât în golf, cât şi în business trebuie să ai de la bun început o strategie şi o ţintă: „Eşti mereu în competiţie şi încerci să fii cel mai bun. Trebuie să te focusezi, să te concentrezi şi să găseşti soluţii. Uneori, alternative. Şi, bineînţeles, trebuie să ştii să câştigi, dar şi să pierzi“ , încheie directorul general al Băncii Transilvania.

Cât costă intrarea

Yacht club de Monaco Selectul loc de întâlnire al pasionaţilor de navigaţie numără doar 1.000 de membri. Ca regulă, impune o ţinută strictă, aleasă în funcţie de sezon. Taxa de membru este de câteva sute de mii de euro pe an şi permite ancorarea în portul clubului.

Augusta National Clubul american de golf primeşte membri doar pe bază de invitaţie (nu acceptă femei). Taxele anuale se ridică la 300.000 de dolari.

Circle Club Oferă spre folosinţă clienţilor 50 de maşini de lux. Taxa de intrare este de 20.000 de euro, iar numărul membrilor este limitat la 300.

1.000 de dolari este taxa anuală plătită de membrii Clubului Diplomatic, situat în apropierea lacului Herăstrău

Repere

160-30752-30_golf6_21_cc.jpgUn country club romånesc

Clubul Diplomatic Bucureşti este cel mai vechi club de golf din România. Acceptarea noilor membri se face pe baza unei evaluări personale realizate de conducerea clubului.
 
160-30753-30_dinupescariu_21_cc.jpgAfaceri şi plăcere

Dinu Pescariu (foto) joacă golf în special la Pianu de Jos, din pasiune, dar şi pentru socializare. Printre partenerii săi de joc se numără Viorel Cataramă şi Florin Segărceanu.

160-30754-30_club_21.jpgElita Ferrari

Pentru a intra în „Ferrari Owners‘ Club România“ trebuie să deţii un model Ferrari şi să ai recomandarea membrilor fondatori. Clubul numără 33 de membri, iar taxa anuală este de 1.000 de euro.