Jim Clifton, CEO-ul Gallup, cel mai mare institut american de sondare a opiniei publice, a explicat pentru RT de unde poate veni această anomalie. 
“Formularea întrebărilor poate duce la mari diferențe. Un lucru observat de noi – dacă folosești “libertate” sau “liber” într-o întrebare, răspunsul va fi diferit. Cuvintele sunt extrem de puternice în formularea întrebărilor noastre. Dacă întrebarea dvs e asta: credeți că oamenii care scriu întrebările pot face ca rezultatul obținut să fie cel dorit? Eu aș spune că, în mare măsură, da”, a spus Clifton.
CEO-ul Gallup spune că americanii nu vor fi de acord cu un nou război, chiar dacă sunt de părere că este justificat.
„Americanii nu mai sunt nici pe departe atât de porniți în ce privește războiul cum erau acum câțiva ani. Războaiele i-au obosit. Acest lucru nu este pozitiv pentru Iran, în sensul că americanii cred că Iranul are capacitatea de a produce arme nucleare, ei cred că Iranul e rău și că vrea să facă rău, lucruri de genul acesta. Dar americanii vor o pauză de război!”, încheie Clifton.