Asta dacă îl comparăm cu modelul aflat încă pe piață. Această reducere de greutate – esențială în lungul război cu emisiile de noxe și consumul de carburant – a fost realizată grație utilizării pe scară largă a aluminiului, aliajelor și materialelor compozite. Doar capota motorului și hayonul au adus vehiculul cu 70 kg mai jos. Citroën susține chiar că acest C4 Picasso nu este mai greu decât un C3, ceea ce înseamnă că a ajuns să cântărească între 1.089 kg și 1.271 kg, în funcție de motorizare. La aceeași cură de slăbire a contribuit cu siguranță și noua platformă, EMP2, pe care „artistul“ Citroën o împarte cu noul Peugeot 308.
În ciuda reducerii masei, MPV-ul oferă un spațiu interior mai mare și un portbagaj care poate găzdui 530 litri. Gama de propulsoare confirmată de francezi include trei motoare diesel, două de 1.6 litri și unul de 2.0 litri, însă este de așteptat ca modelul să aibă, în momentul intrării pe piață, și versiuni alimentate cu benzină. Și în privința prețurilor cei de la Citroën au preferat să mențină secretul, însă jurnaliștii francezi prezenți la Frankfurt consideră că C4 Picasso și fratele său mai mare Grand C4 Picasso vor avea prețuri asemănătoare celor ale gamei actuale.
Articol publicat în Suplimentul Auto Capital care a apărut împreună cu revista Capital și cu Evenimentul Zilei pe 30 septembrie 2013.