Dorinţa angajaţilor de a fi mobili şi de a avea flexibilitate în accesarea informaţiilor corporaţiei este atât de puternică încât acelaşi procentaj de angajaţi ar alege o slujbă care este plătită mai puţin, dar care are flexibilitate în accesarea informaţiilor din afara biroului, în defavoarea uneia mai bine plătită dar căreia îi lipseşte flexibilitatea.

Studiul „The Cisco Connected World Report”, care a implicat chestionarea a 2.600 de angajaţi şi profesionişti IT din 13 ţări, a descoperit că trei din cinci angajaţi (60%) cred că nu este necesar să fie prezenţi fizic în birou pentru a fi productivi.

Acest lucru este valabil în special în Asia şi în America Latină. Mai mult de 9 din 10 angajaţi din India (93%) consideră că nu trebuie să fie în birou pentru a fi productivi. Acelaşi rezultat este predominant  în China (81%), precum şi în Brazilia (76%).

Televizoarele şi ecranele sistemelor de navigaţie din maşini, folosite pentru muncă

2 din 3 angajaţi chestionaţi (66%) se aşteaptă ca departamentul IT să le faciliteze folosirea oricărui dispozitiv – personal sau furnizat de companie – pentru a accesa reţelele corporaţiei, aplicaţii şi informaţie – de oriunde, oricând, şi se aşteaptă ca tipurile de dispozitive să se diversifice. În viitor, angajaţii se aşteaptă ca terminalele pe care le aleg pentru a se conecta să includă şi dispozitive care până acum nu au fost folosite pentru muncă, precum televizoare sau ecranele sistemelor de navigaţie din maşini.

Pentru angajaţii care pot accesa reţelele, aplicaţiile şi informaţiile corporaţiei din afara biroului, aproximativ jumătate dintre respondenţi (45%) au recunoscut că lucrează între două şi trei ore pe zi în plus, şi un sfert au spus că lucrează patru sau chiar mai multe ore. Totuşi, orele suplimentare nu înseamnă angajaţi mereu activi, mereu disponibili.

Ei pur şi simplu doresc flexibilitatea de a-şi echilibra timpul alocat muncii cu timpul alocat vieţii personale. Pentru angajaţi este foarte importantă flexibilitatea de a lucra de oriunde, care le dictează loialitatea faţă de companie (13%), alegerea slujbei (12%) şi moralul (9%). De exemplu, 2 din 3 angajaţi (66%) au spus că ar accepta o slujbă plătită mai puţin, dar care este mai flexibilă în utilizarea dispozitivelor, accesul la reţele sociale şi mobilitate, decât una care este mai bine plătită dar care nu oferă o astfel de flexibilitate. Acest procentaj a fost mai mare în unele ţări, precum Spania (78%), în ciuda problemelor economice din ultimii doi ani.

Companiile nu pot să răspundă nevoilor angajaţilor

Aproape jumătate dintre respondenţii din IT (45%) au spus că nu sunt pregătiţi din punct de vedere al politicilor şi al tehnologiei să suporte o forţă de muncă mai mobilă şi fără graniţe. Deloc surprinzător, securitatea este principala grijă.
Deşi mulţi dintre respondenţii IT au considerat că securitatea (57%), bugetul (34%) şi experienţa personalului (17%) erau principalele bariere pentru a permite o forţă de muncă mai distribuită, angajaţii au considerat că obstacolele erau politicile IT şi cele corporatiste. Această percepţie în rândul angajaţilor era majoritară în India, unde mai mult de jumătate (58%) au considerat că IT-ul este obstacolul în faţa unui stil de muncă mai flexibil.
SURSA: Cisco