S-ar părea că nimic nu mai şochează de Valentine’s Day, nici măcar căsătoriile de-o zi, oficiate la…mall, acolo unde sunt organizate şi târguri cu tematică de Ziua Îndrăgostiţilor. Sun Plaza, Băneasa Shopping City şi Bucureşti Mall organizează târguri pentru îndrăgostiţi.

Cu ceva cadouri puteţi pleca şi de la Sala Dalles, unde, în perioada 9 – 14 februarie  expozanţii îi aşteaptă pe îndrăgostiţi cu accesorii preţioase, dulciuri din marţipan sau ciocolată, parfumuri sau cosmetice şi multe alte cadouri speciale, noutatea din acest an fiind jocurile de cuplu, dar şi o excursie la Sinaia pentru câştigătorii tombolei.

Dacă sunteţi comozi şi aveţi drum prin Pasajul de la Universitate în perioada 7-14 februarie, puteţi lua chiar de acolo un cadou, de la standurile special amenajate.

Şi hypermarketurile se pregătesc special pentru Ziua Îndrăgostiţilor, când vânzările cresc chiar şi cu peste 15%. Pe lângă tradiţionalele pluşuri şi bomboane de ciocolată, Carrefour oferă, în perioada 11-14 februarie, cinci cine romantice, iar la fiecare jumătate de oră, un ursuleţ de pluş, ne-au spus reprezentanţii hypermarketului. Cora se aşteaptă la creşteri cuprinse între 40 şi 80 la sută faţă de o zi obişnuită la cererile pentru cosmetice, dulciuri, pluşuri cu tematică de Sfântul Valentin, lenjerie intimă sau electrocanice pentru îngrijirea personală. "În perioada 14-24 februarie, la Cora, se desfăşoară o actiune specială dedicată dragostei: Cum ne-am cunoscut. În toate magazinele va fi amplasată câte o cabină a iubirii, prevăzută cu un calculator şi o cameră web. Clienţii vor fi invitaţi să povesteasca în cabină cum şi-au întâlnit perechea. Cu permisiunea acestora, filmele vor fi urcate pe pagina noastră de Facebook, iar cele mai votate trei poveşti vor fi premiate cu un kit care va conţine ingredientele unei cine romantice", ne-a spus Ana Maria Florea, responsabil PR Cora.

Şi florăriile sunt sigure de profit de Valentine’s Day. "Chiar dacă în cea mai mare parte clienţii cumpără câte un trandafir, tot e mai bine decât în perioada Crăciunului", ne-a spus un florar din Bucureşti, care se aşteaptă la dublarea vânzărilor. Florile se vând bine şi online, comercianţii aşteptându-se la vânzări de 60.000 de euro. "Clienţii preferă în proporţie de 60% florile şi cadourile clasice. Dacă anul trecut estimările iniţiale de 4.000 de euro vânzări au fost depăşite, pentru acest an ne aşteptăm la vânzări duble, de aproximativ 9.000 de euro. Apreciez că vânzările la nivelul principalilor jucători din piaţă pe segmentul florăriilor online vor depăşi 60.000 de euro în această perioadă, în condiţiile în care Valentine’s Day este sărbătorit în mijlocul săptămânii", crede Marius Dosinescu, Business Development Manager în cadrul grupului FlorideLux.ro, adâugând că vânzările lor de Valentine’s Day reprezintă circa 2% din cifra de afaceri estimată pentru anul acesta.
Cei mai cu dare de mână pot opta pentru o minivacanţă, ocazie pentru care hotelierii, agenţiile de turism şi transportatorii sunt pregătiţi. “Tarifele diferă în funcţie de numărul de nopţi petrecute în destinaţia aleasă, însă vă pot spune că, în cazul produselor de tip City Break, acestea încep de la 210 EUR şi includ două nopţi cazare cu mic dejun, zbor cu avionul şi  taxe de aeroport. Un aspect extrem de interesant îl reprezintă faptul că Paravion.ro a înregistrat o creştere de 130%  în această perioadă, o parte importantă provenind din pachete dedicate Sfântului Valentin”, ne-a spus Mădălin Măncilă, specialist marketing la Happy Tour.
Destinaţiile preferate de români sunt cele care deţin  şi întreţin un brand de oraş romantic: Veneţia, Verona, Paris sunt printre cele mai căutate, însă nici Roma sau Viena nu se află foarte departe de plutonul fruntaş. Oferte sunt şi în staţiunile montane din România, unde cele mai multe oferte includ în preţul de cazare şi o cină romantică sau masaj.

Gata să-şi întâmpine clienţii de Valentine’s Day sunt şi restaurantele, multe dintre acestea având pregătit un meniu special dedicat acestei zile, şampanie din partea casei sau formaţie live. Faţă de o zi normală de marţi, restaurantele se aşteaptă la un număr aproape dublu de clienţi. Nu aceleaşi aşteptări le au hotelierii din Bucureşti. “Anul acesta am renunţat să mai facem promoţie pentru că nu am avut succes în anii trecuţi. La hotel se cazează de obicei persoanele din afara Bucureştiului. Plus că Valentine’s Day cade în cursul săptămânii şi mulţi trebuie să fie a doua zi la munca, aşa că e destul de incomod să te trezeşti a doua zi dimineaţă în camera de hotel şi să pleci la serviciu. Mai mult avem clienţi pentru restaurante”, ne-a spus reprezentantul unui hotel din Bucureşti.