În serie brută, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul, cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete, a fost cu 5,3% mai mic decât în 2009. Datele sunt ajustate în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate.
Vânzările de produse nealimentare au scăzut cu 8,1% în 2010 faţă de anul precedent, în vreme ce vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun s-au diminuat cu 7,5%. Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazinele specializate a crescut cu 2,7%.
Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna decembrie 2010, comparativ cu luna decembrie 2009, a înregistrat o scădere cu 7,2% datorată scăderii vânzărilor de produse nealimentare (-9,4%), a vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-7,6%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate  (-7,1%). În serie brută, scăderea cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a fost de 9,0%.
Faţă de luna precedentă, în luna decembrie 2010, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), a scăzut  pe  ansamblu  cu 1,2%. Aceasta s-a datorat   scăderilor   înregistrate  la  comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule, în magazine specializate (-8,7%), la vânzările de  produse  nealimentare (-5,7%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-3,9%). În serie brută, cifra de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a crescut cu 7,2%.