În 2010, bărbaţii chinezi au cheltuit 7 mld. de yuani (1,1 mld. dolari) pe garderoba personală, mult peste cele 2,8 mld. yuani cheltuite de femei, potrivit unui raport Bain. Mai mult, piaţa chineză de îmbrăcăminte de lux pentru bărbaţi se estimează că va creşte cu 9% în 2011, comparativ cu 7% în cazul hainelor pentru femei.
Un indicator bun pentru a identifica puterea de cumpărare a bărbaţilor chinezi este Landmark Men, un mall de 60.000 mp din Hong Kong, dedicat exclusiv bărbaţilor. Branduri de lux precum Valentino Men, Gucci şi Louis Vuitton sunt printre mărcile premium care fac furori în mallul care s-a deschis în octombrie anul acesta.
Victor Luis, preşedintele Coach Retail International în Shanghai a fost citat de Los Angeles Times spunând că bărbaţii fac 45% din piaţa de genţi de lux din China, estimată la 1,2 mld. dolari. În SUA, ponderea este de doar 7%.
Vinay Dixit, senior expert la McKinsey Asia Consumer Center, a declarat că în ultimele 12 luni, bărbaţii chinezi au cheltuit în medie 61% mai mult decât femeile pe parfumuri şi 52% mai mult pe ceasuri.
Observând afinitatea bărbaţilor chinezi pentru cumpărături, brandurile de lux au ieşit să îi curteze. Dior Homme, spre exemplu, are 35 de magazine de sine stătătoare în China. Burberry a deschis 59 de unităţi în 31 de oraşe din China şi fiecare magazin are o gamă mai largă de articole bărbăteşti decât magazinele de pe alte pieţe. Louis Vuitton are acum 36 de unităţi în 29 de oraşe din China, comparativ cu numai 10 oraşe acoperite în 2005. Compania a folosit pentru prima oară un fotomodel masculin într-o campanie publicitară în acest an.

SURSA: CNBC